خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری دولت گذشته در گفت‌وگو با ایلنا:

بیش از ۷۰۰ پرونده سوءاستفاده و تخلف دولت قبل در حال رسیدگی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۰۲۱

دولت مصمم است تا میزان مفاسد در دستگاه‌های اجرایی را کاهش دهد و با آنها مبارزه کند و از سوی دیگر، برحسب قانون موظف به این کار است. گزارش و دستور آقای روحانی در این باره نیز بر همین اساس بود هرچند که آن گزارش و دستور به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد.

رئیس هیات بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری دولت گذشته با بیان اینکه حجم تخلفات و مفاسد صورت گرفته در دولت سابق بسیار گسترده است، تاکید کرد: ما شاهد رانت‌خواری‌ها، سوءاستفاده‌ها و تضییع اموال بیت‌المال بسیاری در دولت قبل بوده‌ایم و این در حالی است که دولت سابق مدعی پاک‌ترین دولت تاریخ بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اشرفی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص آخرین رسیدگی‌ها به تخلفات دولت گذشته در هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست‌جمهوری گفت: بیش از هفتصد پرونده سواستفاده و تخلف اداری در هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری در حال بررسی و رسیدگی است.

وی درباره سازوکار رسیدگی به پرونده تخلفات در هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست‌جمهوری اظهار داشت: ما پرونده‌هایی که مربوط به تخلفات اداری است و از سوی سازمان بازرسی کل کشور برایمان ارسال می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهیم و بر اساس قانون برای متخلفان احکامی چون توبیخ، انفصال و محرومیت از مشاغل دولتی صادر می‌شود.

رئیس هیات بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری دولت گذشته بیان اینکه این هیات‌ها زیر نظر مستقیم نهاد ریاست‌جمهوری و دفتر رئیس‌جمهور فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در جریان این رسیدگی‌ها، اشخاص برای دفاع از عملکردشان به هیات دعوت می‌شوند تا از خود دفاع کنند و همچنین اصرار داریم که حیثیت افراد زیر سوال نرود.

اشرفی اصفهانی با بیان اینکه در بررسی‌ها این هیات به پرونده افراد بدون در نظر گرفتن سمت‌ آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد، یادآور شد: به تخلفات وزرا، معاونین رئیس‌جمهور و مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس هم که پیش از این سمت اجرایی داشتند در صورتی که تخلفی را مرتکب شده باشند در این هیات به تخلفاتشات رسیدگی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که تخلفات مورد بررسی این هیات از دولت گذشته به چه میزان بوده است؟ تصریح کرد: متاسفانه حجم تخلفات و مفاسد صورت گرفته در دولت سابق بسیار گسترده است و ما شاهد رانت‌خواری‌ها، سواستفاده‌ها و تضییع اموال بیت‌المال بسیاری در دولت قبل بوده‌ایم و این در حالی است که دولت سابق مدعی پاک‌ترین دولت تاریخ بود.

رئیس هیات بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری دولت گذشته تاکید کرد: مردم باید بدانند که چه مسائلی در گذشته اتفاق افتاده و از سویی، متخلفان باید در برابر قانون در خصوص تخلفاتشان پاسخگو باشند.

اشرفی اصفهانی در خصوص عزم دولت در برخورد با مفاسد ابراز داشت: دولت مصمم است تا میزان مفاسد در دستگاه‌های اجرایی را کاهش دهد و با آنها مبارزه کند و از سوی دیگر، برحسب قانون موظف به این کار است. گزارش و دستور آقای روحانی نیز در این باره نیز بر همین اساس بود هرچند که آن گزارش و دستور به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با رهنمودهای مقام معظم رهبری و صبر مردم، دولت تدبیر و امید بتواند مشکلات کشور را حل و خواسته‌های مردم و بالاخص جوانان را پاسخ دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز