خبرگزاری کار ایران

طی مصوبه‌ای؛

دولت مبلغ تضمین سپرده‌های بانک‌های ورشکسته را دو برابر کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۴۳۶

در صورتی که هر یک از بانک‌ها و موسسات اعتباری عضو در معرض ورشکستگی قرار گیرند، صندوق ضمانت سپرده‌ها با استفاده از منابع حاصل از حق عضویت‌های بانک‌ها، وجوه سپرده‌گذاران را بازپرداخت می‌کند.

هیأت دولت طی مصوبه‌ای مبلغ تضمین سپرده‌های بانک‌های ورشکسته را به بیش از دو برابر افزایش داد.

به گزارش ایلنا، بر این اساس هیأت وزیران در جلسه ۵/۶ / ۱۳۹۳ به پیشنهاد شماره ۱۰۴۴۲۰/۹۳ مورخ ۱۸/۴ / ۱۳۹۳ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به استناد تبصره(۳) ماده(۹۶) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۹ تصویب کرد:

مبلغ مندرج در بند(۲) ماده(۴۴) قانون پولی و بانکی کشور از دویست میلیون(۲۰۰.۰۰۰. ۰۰۰) ریال به مبلغ چهارصد و بیست و هفت میلیون و سیصد هزار(۴۲۷.۳۰۰. ۰۰۰) ریال افزایش می‌یابد.

معاون اول رئیس‎جمهور اسحاق جهانگیری

بر طبق ماده ۴۱ قانون پولی و بانکی، استرداد سپرده‌های پس‌انداز تا میزان ۵۰ هزار ریال در درجه اول و سپرده‌های حساب جاری و سپرده‌های ثابت به همین میزان در درجه دوم بر تمامی تعهدات دیگر بانک‌های منحل شده یا ورشکسته و سایر حقوق ممتازه مقدم بود، اما این مبالغ، بسیار ناچیز و برای حفظ حقوق سپرده‌گذاران کافی نبودند، به همین سبب، بانک مرکزی دراجرای قانون برنامه پنجم توسعه، اساسنامه صندوق‌های سپرده‌ را تدوین کرد.

بنابراین در صورتی که هر یک از بانک‌ها و موسسات اعتباری عضو در معرض ورشکستگی قرار گیرند، صندوق ضمانت سپرده‌ها با استفاده از منابع حاصل از حق عضویت‌های بانک‌ها، وجوه سپرده‌گذاران را بازپرداخت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز