خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت در پاسخ به ایلنا:

مطالبات مردم به دلیل عدم اجرای کامل قانون اساسی است

کد خبر : ۲۰۰۶۷۴

براساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی رئیس جمهور اختیار دارد تا درباره اجرای کامل قانون اساسی اقدام کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مشکلات کشور به دلیل عدم اجرای کامل قانون اساسی است، گفت: اگر مطالباتی از سوی مردم وجود دارد ورضایت آنها حاصل نشده به خاطر این است که قانون اساسی را کامل اجرا نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد باقر نوبخت در حاشیه سومین نشست استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران ودر پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه آقای رئیس جمهور بیان کردند که مسئولیت اجرای قانون اساسی با ایشان است وایشان نیز می خواهند اجرای تمامی اصول قانون اساسی را برعهده بگیرند برنامه هیات دولت برای این مسئله چیست؟ گفت: رئیس جمهور طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی هم مسئولیت مدیریت قوه مجریه وهم مسئولیت اجرای قانون اساسی را برعهده دارد.

سخنگوی دولت ادامه داد: ‌ براساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی رئیس جمهور اختیار دارد تا درباره اجرای کامل قانون اساسی اقدام کند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور بابیان اینکه هم اینک هر مشکلی که در کشور وجود دارد نه به خاطر نقص قانون اساسی بلکه به دلیل عدم اجرای کامل قانون اساسی است یادآور شد: اگر مطالباتی از سوی مردم وجود دارد ورضایت آنها حاصل نشده به خاطر این است که قانون اساسی را کامل اجرا نکرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا دولت برنامه‌ای برای مقابله با تحریم‌ها دارد، تصریح کرد: از سال گذشته با توجه به شرایط موجود ما دو برنامه را مد نظر قرار دادیم؛ یک برنامه برای شرایط بدبینانه بود که اگر تحریم‌ها به هر دلیلی تثبیت شود از آن استفاده کنیم و برنامه دیگر در رابطه با پایان یافتن تحریم‌ها بود تا با توجه به آزاد شدن بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده‌مان آنها را در چارچوب یک برنامه برای رشد اقتصادی کشور به کار گیریم.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که منابع کافی و ظرفیت لازم در کشور وجود دارد و خوشبختانه طی پنج ماه نخست سال میزان منابع واریزی به خزانه، یک و نیم برابر نسبت به سال گذشته در همین زمان افزایش داشته است و این نشان می‌دهد که می‌توانیم کشور را با وجود تحریم‌ها اداره کنیم ولی این مساله نیاز به تخصیص بهینه دارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تخصیص‌های جاری امسال در حد ۸۵ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: ما تخصیص اعتبارات عمرانی را بیشتر کرده‌ایم و در این جلسه توضیح دادم که اعتبارات عمرانی در ۵ ماه نخست سال نسبت به سال گذشته ۳.۷ درصد شده است و این نشان می‌دهد که ما با همین منابع کم هم اگر تخصیص بهینه داشته باشیم می‌توانیم کشور را اداره کرده و سیاست‌های خروج از رکود غیرتورمی را داشته باشیم.

نوبخت در پاسخ به این سوال که دولت چه زمانی بودجه را به مجلس ارائه می‌کند ابراز داشت: بودجه به موقع و سر وقت خود ارائه می‌شود اما این بودجه را با اصلاحاتی مبنی بر عملیاتی بودن ارائه می‌کنیم و هم تبصره‌های تکراری که در بودجه بود جدا کرده و به شکل مستقل ارائه می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص آزمون‌های استخدامی بیان کرد: آنهایی که آزمون‌های قانونی‌شان را داده‌اند و مراحل قانونی را طی کرده‌اند ما به دستگاه‌ها اعلام کرده ایم که آنها اجازه دارند نسبت به بکار گیری آنها اقدام کنند و به آنها گفتیم که اگر از کمبود بودجه برخوردارند که نمی‌توانندآنها را به کار گیرند به ما اعلام کنند تا ما در بودجه ۹۴ این مساله را تامین کنیم.

وی درباره مدل انتخاب و انتصاب مدیران کشور که قرار بود تا شهریور امسال تهیه شود، گفت: ما برنامه اصلاح نظام اداری را در هشت سرفصل تهیه کرده ایم که من آنها را در جشنواره شهید رجایی بیان کردم.

سخنگوی دولت درباره اینکه سفر آقای روحانی به نیویورک قطعی شده است اظهار داشت: هر وقت این مساله مشخص شد، ماآن را اعلام می‌کنیم.

نوبخت در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه نظارت بر بودجه استان‌ها بر عهده استانداری‌هاست یا سازمان برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی تصریح کرد: نظارت بر کار بودجه بر عهده سازمان برنامه‌ریزی ونظارت راهبردی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز