خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی - اجتماعی استانداری تهران در پاسخ به ایلنا:

دولت تا حد زیادی گرو‌ه‌های خودسر را مهار کرده است / ناهیان از منکر باید از دولت مجوز دریافت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۷۳۹

افراد نوظهور و نوانقلابی کسانی هستند که در انقلاب نقشی نداشتند ولی به پشتوانه‌های انقلاب بی‌احترامی می‌کنند. / تخلف دانه‌درشت‌ها، برای ما اولویت دارد. / تاکنون ۶۷ درخواست تجمع ارائه شده که با دو مورد نیز مخالفت شده است / ما به تفکیک جنسیتی اعتقاد نداریم

معاون سیاسی - اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر اینکه دولت تا حد زیادی گرو‌ه‌های خودسر را مهار کرده است، بیان کرد: گروه‌هایی که می‌خواهند وظیفه اجرایی امر به معروف و نهی از منکر را انجام بدهند باید از دولت مجوزهای لازم را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید شهاب‌الدین چاووشی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید در استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره فعالیت گروه‌های خودسر و مساله گشت ارشاد موتوری گفت: در ایران دیدگاه‌های زیادی وجود دارد و درباره مسائل ممکن است اختلاف نظرهایی نیز وجود داشته باشد اما در عمل همه باید به قانون اتکا کنند و به آن پایبند باشند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید تا حد زیادی گروه‌های خودسر را مهار کرده است اظهار کرد: در رابطه با گروه‌های خودسر فقط شاهد موارد اندکی بوده‌ایم و استانداری هم در چندین مورد در خصوص تجمعات در نظرش پافشاری کرد که مورد حمایت وزارت کشور نیز واقع شد.

معاون سیاسی - اجتماعی استانداری تهران ادامه داد: همه افراد چه متدین و چه غیرمتدین باید پایبند به قانون باشند و اگر رفتارهای غیرقانونی و قانونی صورت بگیرد باید با آن برخورد شود و همه افراد بالاخص متدینان باید متلزم بر تبعیت قانون باشند.

چاووشی درباره مساله امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: وظیفه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است ولی در این مورد فقط باید تذکر لسانی باشد و در جایی که به حوزه اجرا و عمل می‌رسد این وظیفه بر عهده دولت است و گروه‌هایی که می‌خواهند این عمل را انجام دهند باید از دولت مجوزهای لازم را دریافت کنند.

چاووشی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه منظور وی از انقلابیون خلق‌الساعه و افراد نوظهور و اینکه آمریکا به خاطر روحانی از حمله به سوریه ممانعت کرد و اینکه مجلس به کار حاشیه‌ای نپردازد چیست؟ ابراز داشت: افراد نوظهور و نوانقلابی کسانی هستند که در انقلاب نقشی نداشتند ولی به پشتوانه‌های انقلاب بی‌احترامی می‌کنند.

وی در باره مسئله سوریه نیز عنوان کرد: سوریه توسط گروه‌های افراطی مورد توجه قرار گرفت و آمریکا هم به بهانه استفاده دولت این کشور از سلاح‌های شیمیایی می‌خواست به سوریه حمله کند و برای این کار ضرب‌العجلی تعیین کرد. اما به نظر بسیاری از تحلیلگران نقش دیپلماسی بازدارندگی ایران موجب عدم حمله شد و اینکه این مسئله را به دولت منتصب نکنیم، بی‌انصافی است.

این مقام بلندپایه استانداری تهران تاکید کرد: در اینکه گروه‌های افراطی توسط دولت آمریکا ساخته شده‌اند، چیز جدیدی نیست ولی بعدا خودشان گیر می‌کنند و از ایران برای مبارزه با داعش کمک می‌خواهند آمریکا نقش ایران را در مسائل منطقه‌ای رصد می‌کند و نقش ایران در منطقه غیرقابل انکار است و آمریکا پذیرفته در مسائل منطقه‌ای باید نقش ایران را مد نظر قرار دهد.

چاووشی درباره عدم پرداختن مجلس به کارهای حاشیه‌ای یادآور شد: مجلس در راس امور است ولی ممکن است در مجلس افرادی باشند که از جایگاه‌شان سوءاستفاده کنند که در دوره‌های قبلی نیز این مسئله رخ داده است اینکه فردی در موقعیتی قرار گرفت به معنای بی‌نقص بودنشان نیست و حتی این مسئله در دولت نیز مشاهده می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران ادامه داد: همین مجلس در سال‌های گذشته وقتی که کشور با مسائل خطیرتری مواجه بود مانند امروز اینقدر احساس مسئولیت نمی‌کرد. باید بگویم کار حاشیه‌ای نه برای مجلس بلکه برای دولت هم پسندیده نیست.

وی درباره میزان کاهش معضلات اجتماعی در دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: دولت جدید در رابطه با مسائل اجتماعی وارثمسائل شکل گرفته از سال‌های گذشته است باید بگویم یک کارگروه اجتماعی فرهنگی در استانداری تهران شکل گرفته که پروژه‌های مختلفی را در دست دارد که امیدواریم با همکاری نهادهای اجتماعی فرهنگی همسو این مسائل پیگیری شود.

این مقام بلندپایه استانداری تهران تاکید کرد: میزان زمین‌خواری کاهش یافته است و همچنین رانت‌خواری در تشکیلات اجرایی نیز کاهش‌یافته و ساخت‌وسازهای غیرقانونی نیز با حمایت قوه قضاییه از بین رفته میزان پانصد مورد ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها از بین رفته است و ویژه‌خواری‌ها نیز به شدت در دولت جدید کاهش یافته است.

خبرنگاری از چاووشی پرسید که به نظر می‌رسد تخریب ساخت‌وسازهای غیرقانونی عظیم مانند پروژه آیینه از بین نرفته است که وی پاسخ داد: اعتقاد داریم قانون باید برای همه اجرا شود و اگر برای همه اجرا نشود آن جامعه سعادتمند نمی‌شود. تخلف، تخلف است و از قضا مبارزه با تخلف دانه‌درشت‌ها، برای ما اولویت دارد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه پروژه آیینه از سوی مسئولان دولت قبل مجوز گرفته بود، تصریح کرد: باید بررسی شود که صدور این مجوز به چه دلیل بوده و این پروژه نیز باید از مکانیزم خود رسیدگی شود.

وی در خصوص اینکه آیا در دولت تدبیر و امید مدیری هم بوده که در طی این یکسال برکنار شود؟ ابراز داشت: در سطح تهران تعدادی از مدیرانی که حتی در دولت جدید نیز منصوب شده‌اند به دلیل اینکه متوجه شدیم. رفتارها و عملکردشان مناسب با این دولت نیست، برکنار شده‌اند که من حداقل سه مورد را دراین استانداری به یاد دارم.

این مقام بلندپایه استانداری تهران در خصوص تعداد درخواست تجمع‌ها گفت: تاکنون ۶۷ درخواست تجمع ارائه شده که با دو مورد نیز مخالفت شده است و این دو مورد نیز به این دلیل بود که الزامات قانونی را نداشته ومعلوم نبوده مسئولیت این تجمع‌ها با چه کسانی است و از سوی دیگر نظم عمومی را بهم می‌ریخت و بنابراین نیروی انتظامی مسئولیت این برنامه‌ها را قبول نکرد.

چاووشی با اشاره به درخواست تجمع برای مبارزه با بدحجابی اظهار داشت: مسائل ملی و عمومی مانند بدحجابی را نمی‌توان گفت که فقط به ۵۰۰،۷۰۰نفر فقط دغدغه دارند و ما در این باره پیشنهاد دادیم از طریق شورای هماهنگی سازمان تبلیغات پیگیری شود تا در این باره تجمعی در حمایت از حجاب صورت گیرد ولی دوستان کج‌سلیقه این پیشنهاد را قبول نکردند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران تاکید کرد: باور داریم که اعتقادات و باورهای جامعه نباید دستمایه مسائل سیاسی و تلاش‌های گروه‌ها و جریانات سیاسی شوند.

وی افزود: گروهی که مسئولیت قبول نمی‌کند و می‌گوید این تجمع توسط برادران وخواهران صورت می‌گیرد. اگر مسئله ای رخ داد مسئولیتش را می‌پذیرد؟ باید بگویم اگر گروه‌ها الزامات قانونی را داشته باشند ما به گرایش آنها توجه نمی‌کنیم و ظرف یک هفته برای آنها مجوز صادر می‌شود.

این مقام بلندپایه استانداری تهران در خصوص اینکه چه مباحثی در کارگروه‌های اجتماعی فرهنگی استانداری تهران پیگیری می‌شود، عنوان کرد: از جمله مباحثی که در این ستاد و کارگروه پیگیری می‌شود ارتقای سطح و مناطق حاشیه‌نشین است که بسیاری از معضلات برای این مناطق است. ما سعی کردیم این مناطق شناسایی شوند که بسیاری از آنها به خاطر غفلت مسئولان ایجاد شده و ما درصدد شناسایی و ساماندهی آنها هستیم.

چاووشی اضافه کرد: کارگروهی هم برای مسئله طلاق ایجاد شده که عملیاتی شدن طرح‌هایش مستلزم کارهای گسترده فرهنگی است. درباره ازدواج و جوانان نیز ستاد جوانان نیز با محوریت ورزش و جوانان تشکیل شده و اقداماتی در دست دارد تا زمینه ازدواج آسان را پیگیری کنیم.

خبرنگاری پرسید که نظر شما در باره طرح تکریم خانواده و تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران چیست؟ که معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران جواب داد: بحثاهمیت شغلی برای بانوان به شکلی که مطلوب آنها باشد مورد تایید ماست و ماباید امنیت رابرای جوانان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: اگر قرار است در محیطی تفکیک جنسیتی صورت گیرد این مسئله نیز منحصر به یک محیط نیست و اصولا در جامعه هم امکان‌پذیر نیست و اگر بتوانیم محیط کاری را به شکلی درآوریم که معاشرت‌های غیرضرور میان زن و مردکاهش یابد این مسئله مورد تایید ما نیز است.

این مقام بلندپایه استانداری تهران با اشاره به اینکه طر ح تکریم خانواده البته مربوط به امروز نیست و درگذشته هم اجرا شده است، گفت: مثلا در استانداری و فرمانداری و بخشداری‌ها هم منشی‌های زن نداریم چرا که سعی شده از ظرفیت کارشناسی زنان استفاده کنیم.

چاووشی با تاکید بر اینکه ما به تفکیک جنسیتی اعتقاد نداریم، بیان کرد: ما به امنیت خانواده‌ها و بانوان اعتقاد داریم و این مسئله نیز با خواست و نظر زنان و بانوان صورت گیرد و باید در جامعه به بعد انسانی افراد نیز توجه کنیم.

وی درباره انتصابات صورت گرفته در استانداری تهران نیز بیان کرد: صد در صد فرمانداران از نیروهای وزارت کشور بوده‌اند. در بخشداری‌ها نیز ۸۷ درصد نیروها از وزارت کشور بوده‌اند و سعی کرده‌ایم همه نیروهایی که متولی امور سیاسی در بخش‌ها هستند از نیروهای وزارت کشور باشند و تمام تلاش ما در استفاده از نیروهای کارآمد و تحصیل‌کرده باشد و در این میان افرادی نیز از خانواده‌های ایثارگران و جانبازان و شهدا نیز بوده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز