خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی: / تکرار /

دیدگاه رهبری در مورد مساله جمعیت راهبردی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۱۶۱

هزینه سالمندان تحت پوشش تامین اجتماعی که در مراکز دارای مجوز نگهداری می‌شوند از بودجه سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

وزیر رفاه کار و تعاون اجتماعی گفت: هزینه سالمندان تحت پوشش تامین اجتماعی که در مراکز دارای مجوز نگهداری می‌شوند در بودجه سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در مراسم بهره برداری مرکز سالمندان مجد اردکان گفت: مطالعات نشان می‌دهد با تحولات نسلی در سال‌های آینده جمعیت ایران به سمت سالمندی حرکت می‌کند و با توجه به افزایش طول عمر به دوران سالمندی نیز اضافه می‌شود و مقام معظم رهبری به درستی موضوع را بیان کردند و دیدگاه ایشان در مورد مساله جمعیت یک دیدگاه راهبردی است.

ربیعی گفت: جامعه ایران باید آمادگی ورود به دوران سالمندی را پیدا کند که متاسفانه هنوز این آمادگی به وجود نیامده است اگرچه براساس نهادهای سنتی سالمندان در خانواده‌ها پذیرایی می‌شدند اما با ورود به دوران گذار ارزش‌های سنتی ضعیف شده است و سبک‌های زندگی جدید ایجاب می‌کند ما با تکیه بر ارزش‌های اخلاقی و آموزه‌های دینی و استفاده از روش‌های مدرن برای نگهداری سالمندان اقدام کنیم و این گونه مراکز در واقع ترکیبی از روش‌های نوین با تکیه بر آموزه‌های سنتی است.

ربیعی با اشاره به اینکه در سالمندی نیازهای عاطفی نیز افزایش می‌یابد یادآور شد: مطالعات در صندوق‌های بازنشستگی نشان می‌دهد این میزان حقوق نیز به دلیل گستردگی خانواده کفاف زندگی آن‌ها را نیز نمی‌دهد و در این زمینه نیز باید راهکارهای مناسب تبیین شود.

وی تاکید کرد: مسائل زندگی شهری امروز موجب شده به سالمندان بی‌اعتنایی شود و ما یک‌‌ رها شدگی را در این عرصه شاهدیم بنابراین وظیفه داریم جامعه را برای ورود به دوران سالمندی آماده کنیم و چگونگی زندگی در خانه‌های سالمندی را نیز آموزش دهیم و باید طرح‌های نوینی را برای تنظیم رابطه خانه و سالمندان طراحی کنیم.

دکتر ربیعی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مرکز تحقیقات سالمندی را یک تحول بزرگ در این زمینه خواند و با تاکید بر انجام پژوهش‌های نوین در عرصه سالمندی تاکید کرد: با همکاری وزارت بهداشت و درمان و وزارت تعاون و رفاه به زودی سمینار طب سالمندی برگزار می‌شود.

ربیعی به برنامه‌های خود برای تحول در بهزیستی اشاره کرد و با تاکید براینکه سیاست ما در این حوزه تکیه بر جامعه است اما نه اینکه دولت کار را‌‌ رها کند گفت: بدون شک در حوزه بهزیستی به ایجاد یک نهضت خیر جمعی نیاز داریم بنابراین باید آنچه در سنت‌های دینی ما در مورد خیر جمعی وجود دارد را احیا کنیم و از خیرین در این حوزه برای جامعمه الگوسازی کنیم.

وی ادامه داد: جامعه ما در این حوزه دارای ارزش‌های غنی است و به یاد داریم که بسیاری از صنعت گران ما در کنار فعالیت‌های اقتصادی فعالیت‌های خیر جمعی نیز داشتند بنابراین اگر این تحولات را سامان دهیم شعار بهزیستی در منزل را محقق خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز