خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در مراسم افطاری با جمعی از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان:

با زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت، هیچ دشمنی نمی تواند به منافع این ملت صدمه وارد کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۳۸۹

اگر تمام مردم و مسئولان جمع شوند تا داشته‏های خود را نثار ایثارگران، شهدا، جانبازان و خانواده های آنان کنند نمی توانند اجر و ثواب ایثارگران را بجا آورند.

رییس جمهور تاکید کرد: با زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت، هیچ دشمنی نمی تواند به منافع این ملت صدمه وارد کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی سه شنبه شب در مراسم افطاری که میزبان جمعی از نخبگان جامعه ایثارگری کشور، جانبازان و خانواده های معزز شهدا بود، تصریح کرد: همه تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار را در این کشور زنده نگه داریم و اگر فرهنگ ایثار و شهادت در این سرزمین زنده بماند هیچ دشمنی نمی تواند به عزت، غرور، شرف و منافع این ملت صدمه ای وارد کند.

رییس جمهور با بیان این مطلب که شما ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا نزد خداوند مقرب و عزیز هستید، اظهار داشت: دعا، ثنا و یاری شما نزد پروردگار برای رهبری معظم انقلاب، دولت خدمتگزار، کارگزاران نظام و ملت بزرگ ایران، بزرگترین هدیه و راهگشا است و خداوند اجری بی پایان به شما دهد و کاری کند که دولت تدبیر و امید شرمنده شما عزیزان نباشد

روحانی با اشاره به مجاهدت های حضرت خدیجه کبری بانوی گرامی پیامبر(ص) در راه اسلام و رشد و بالندگی آن، گفت: درس بزرگ ایثار و فداکاری را بزرگان ما از جمله خدیجه کبری به ما آموخته اند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه ایثار گران، جانبازان و شهدا هرگز با غیر خدا با کسی معامله نکردند، افزود: حتی اگر تمام مردم و مسئولان جمع شوند تا داشته‏های خود را نثار ایثارگران، شهدا، جانبازان و خانواده های آنان کنند نمی توانند اجر و ثواب ایثارگران را بجا آورند.

وی در ابتدای این مراسم، ماه مبارک رمضان را ماه عبادت و توجه به حق دانست و گفت: خداوند به بندگان کوچک خود این کرامت را داده است که خطاب به همه آنان چه آنانی که به او ایمان آوردند و چه آنانی که ایمان ندارند، سخن می گوید و به آنان نیز اجازه سخن با خود را می دهد و اگر انسان نمی توانست با خدای خود سخن بگوید چقدر زندگی سخت می شد.

در ابتدا این مراسم که در فضایی معنوی و روحانی و با حضور محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور و حسین فریدون دستیار ارشد رییس جمهور برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارشی از مهمترین فعالیتهای انجام شده در بنیاد شهید طی ۱۰ ماهه گذشته را ارائه کرد و اجرایی کردن قانون جامع ایثارگران، طرح سپاس و دیدار با ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا، گسترش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، انتخاب مدیران ارشد بنیاد شهید از میان فرزندان جامعه ایثارگری، اعتماد سازی در ایثارگران نسبت به دولت و پرداخت بخش اعظم مطالبات و معوقات جامعه ایثارگری را از جمله این فعالیتها برشمرد. حجت الاسلام والمسلمین شهیدی از اهتمام و عنایت ویژه دولت تدبیر و امید نسبت به جامعه ایثارگری و جانبازان و خانواده شهدا قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز