خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با ایلنا:

بعید می‌دانم رفع فیلتر فیسبوک و توئیتر در کوتاه‌مدت اتفاق بیافتد / به حل مسئله هسته‌ای خوشبین هستم

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۷۷۷

بیش از ۲ میلیون کاربر دارای اینترنت پرسرعت شده اند. سرعت اینترنت نیز در دانشگاه‌ها بالا رفته و حدود ۶ هزار روستا هم دارای اینترنت پرسرعت شده‌اند و نمی‌توان گفت سرعت اینترنت کاهش یافته اما پروژه هایی داریم تا سرعت اینترنت بهتر شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توئیتر را در کوتاه‌مدت ممکن ندانست.

سیدمحمد واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص سیاست و رویکرد دولت درباره شبکه‌های اجتماعی گفت: سیاست دولت تدبیر و امید این است که برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی در داخل درست کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها در ساخت برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها برای ساخت شبکه‌های اجتماعی کمک و حمایت می‌کند، اظهار داشت: در آن موقع جوانان و مردم می‌توانند به راحتی از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان انتظار رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر را داشت، تصریح کرد: مسئله رفع فیلتر فیس‌بوک و توییتر، مسئله‌ای پروسه‌دار است و بعید می‌دانم در کوتاه‌مدت این اتفاق بیفتد.

واعظی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی‌ها می‌گویند سرعت اینترنت بجای افزایش، کاهش یافته است، بیان کرد: تعداد کسانی که سال‌ها در نوبت دریافت اینترنت پرسرعت بوده‌اند زمان تحویل خطوط آنها فرارسیده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲ میلیون کاربر دارای اینترنت پرسرعت شده‌اند. سرعت اینترنت نیز در دانشگاه‌ها بالا رفته و حدود ۶ هزار روستا هم دارای اینترنت پرسرعت شده‌اند و نمی‌توان گفت سرعت اینترنت کاهش یافته اما پروژه‌هایی داریم تا سرعت اینترنت بهتر شود.

عضو کابینه دولت تدبیر وامید در خصوص مذاکرات ایران با ۱ + ۵ نیز ابراز داشت: اگر طرف مقابل بخواهند منطقی برخورد کنند و براساس واقعیات عمل کنند و زیاده‌خواهی نکنند و به حقوق ایران احترام بگذارند به حل مسئله هسته‌ای خوشبین هستم.

واعظی در خصوص عملکرد تیم مذاکره‌کننده نیز تاکید کرد: تیم مذاکره‌کننده عملکرد بسیار خوبی داشته و در راستای خط مشی‌های مقام معظم رهبری عمل کرده و درصدد حفظ و صیانت حقوق ملت ایران هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز