خبرگزاری کار ایران

در دیدار رییس جمهور بولیوی صورت گرفت:

تاکید جهانگیری بر گسترش همکاری‌های کشورهای در حال توسعه

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۵۶۵

ایران و بولیوی به عنوان دو کشور انقلابی که ریاست دو گروه بزرگ را برعهده دارند می توانند کارهای بزرگی در زمینه های سیاسی و اقتصادی انجام دهند.

معاون اول رییس جمهورن با تاکید بر گسترش همکاری کشورهای در حال توسعه گفت: این کشورها باید با همکاری و هماهنگی یکدیگر، گامهای بلندی برای رشد و توسعه ملت های خود بردارند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری صبح روزشنبه به وقت محلی دردیدار «اوو مورالس» رییس جمهور بولیوی که در مجموعه فکسپوکروز برگزار شد، با تبریک برگزاری اجلاس گروه ۷۷ در بولیوی گفت: امیدوارم این اجلاس با موفقیت برگزار شود و مطمئن هستم با درایت و تدابیر شما این اجلاس با دستاوردهای خوبی همراه خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به روابط دوستانه وبرادرانه ایران وبولیوی افزود: روابط دو کشور از نظر سیاسی در سطح بسیارعالی است اما به دلیل برخی موانع همچون فاصله طولانی، همکاری های دو کشور در بخش اقتصادی محدود بوده است که امیدوارم با انگیزه و اراده مقامات دو کشور بتوانیم در آینده به رشد خوب و قابل قبولی در زمینه همکاری های اقتصادی دست پیدا کنیم.

جهانگیری مواضع انقلابی بولیوی در خصوص فلسطین و ملت مظلوم سوریه را قابل تحسین خواند و اظهارداشت: ما از ابتدا معتقد بودیم که مسایل سوریه راه حل مسالمت آمیز دارد اما متاسفانه برخی کشورهای غربی به این موضوع اعتقاد نداشتند و سبب شدند که وضعیت سوریه بحرانی شود اما همانها امروز به این نتیجه رسیده اند که مسایل سوریه باید از طریق سیاسی و راه مسالمت آمیز حل شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با ابراز نگرانی از اقدامات گروههای تروریستی در عراق تصریح کرد: گروههای تروریستی مشکلات زیادی برای مردم عراق ایجاد کرده و مرتکب جنایات فراونی شده اند و نه تنها صلح منطقه بلکه صلح جهانی را مورد تهدید قرار داده اند.

وی اظهار امیدواری کرد: همکاریهای ایران و بولیوی به عنوان روسای جنبش عدم تعهد و گروه ۷۷ بتواند منجر به اهداف بزرگ شود.

جهانگیری با تاکید براین که جمهوری اسلامی ایران علاقمند است در تمامی زمینه ها با بولیوی همکاری های خود را گسترش دهد، افزود: البته محدودیت هایی در این زمیتنه وجود دارد که باید راهکارهای رفع این موانع را پیدا کرده و مناسبات فیمابین را افزایش دهیم.

معاون اول رئیس جمهور با ابلاغ سلام های ویژه حسن روحانی به رئیس جمهور بولیوی، از آمادگی ایران برای انتقال دانش و تجربیات خود به بولیوی خبر داد.

اوو مورالس رییس جمهور بولیوی نیز در این دیدار با بیان این که ایران وبولیوی در مبارزه با امپریالیسم همسنگر هستند، گفت: همراهی دو کشور می تواند نتایج سازنده ای به همراه داشته باشد و تنها کسی که از این همراهی ناراحت است امپریالیسم جهانی است.

رییس جمهور بولیوی افزود: ایران و بولیوی به عنوان دو کشور انقلابی که ریاست دو گروه بزرگ را برعهده دارند می توانند کارهای بزرگی در زمینه های سیاسی و اقتصادی انجام دهند.

وی با قدردانی از همکاریهای جمهوری اسلامی ایران با بولیوی تصریح کرد: حضور ایران در این اجلاس موجب دلگرمی و تقویت روحیه ما خواهد بود وصدای ما را رساتر خواهد کرد.

مورالس گفت: از زمانی که ایران را شناختم اطمینان پیدا کردم که می توانیم همکاری سازنده ای با یکدیگر داشته باشیم.

رییس جمهور بولیوی ضمن قدر دانی از حضور جمهوری اسلامی ایران در اجلاس گروه ۷۷ گفت: این حضور در منطقه آمریکا دارای پیام است و خیلی ها حساب کار خود را خواهند کرد.

وی خواستار گسترش روابط و افزایش رفت وآمد مقامات دو کشورشد و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهدحضور رییس جمهور ایران در بولیوی بوده و در مجمع عمومی سازمان ملل نیز دیدار و گفت‌وگوی سازنده‌ای با وی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز