خبرگزاری کار ایران

نوبخت در جمع خبرنگاران:

مشاور معنوی اوباما حامل پیام روحانی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۵۹۳

ما با ۱ + ۵ مذاکره می‌کنیم و به صورت تلفنی نیز تماسی پیش از این برگزار شد که بلافاصله اطلاع رسانی شد. ما هیچ چیز مخفی از مردم نداریم.

سخنگوی دولت با رد اینکه گفته می‌شود مشاور معنوی اوباما حامل پیام روحانی به رییس جمهور آمریکا بوده است، گفت: ما هیچ چیز مخفی از مردم نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه گفته می‌شود در سفر مشاور معنوی اوباما به تهران، وی از سوی روحانی حامل پیغامی برای اوباما بوده است اعلام کرد: هر پیغام و صحبتی از سوی رئیس جمهور با شفافیت اطلاع رسانی می‌شود و نیازی به این اقدامات نیست.

سخنگوی دولت تصریح کرد: عرصه مذاکره و گفتگوی ما مشخص است. ما با ۱ + ۵ مذاکره می‌کنیم و به صورت تلفنی نیز تماسی پیش از این برگزار شد که بلافاصله اطلاع رسانی شد. ما هیچ چیز مخفی از مردم نداریم.

وی همچنین از عدم صدور مجوز برای برخی از حامیان دولت برای حضور در جشن ۲۴ خرداد در برخی از شهرها ابراز بی‌اطلاعی کرد.

امشب یارانه خانواده‌های متقاضی را پرداخت می‌کنیم

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص حرف پردرآمدها از دریافت یارانه نقدی گفت: هر وقت سخن از حذف یارانه نقدی می‌شود این استرس در افراد کم درآمد نیز حاصل می‌شود. ما موظف هستیم که قانون را اجرا کنیم. در این زمینه باید ابتدا خانوارها را ارزیابی و مقایسه کنیم. اگر چند نفر شتابزده به ناحق از دریافت یارانه نقدی حذف شوند استرسی که به اقشار کم درآمد جامعه وارد می شود نفعش کمتر از آن است که بخواهیم این کاررا با کمی تاخیر اجرایی کنیم

وی با بیان اینکه دلیلی نداردکه همواره مسئله حذف خانوارهای پردرآمد از یارانه را رسانه‌‌ای کنیم، گفت: امشب یارانه همه خانوارهای متقاضی را پرداخت می کنیم و نیازی نیست در این زمینه بر طبل و شیپور بزنیم.

اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مناطق سیل‌زده شمال ایران

نوبخت همچنین درباره سفر خود به مناطق سیل زده شمال کشور نیز گفت: با جاری شدن سیل درمناطق مختلف کشور به ویژه استان گلستان و مازندران خساراتی به مردم وارد شد که با ارزیابی اولیه از مناطق خسارت دیده امروز هیات وزیران تصویب کردند که مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان به صورت تسهیلات به استان‌های گلستان و مازندران اختصاص پیدا کند. وی افزد: از ۵۷ میلیارد تومانی که برای استان مازندران در نظر گرفته شده بود ۳۲ میلیارد به صورت کمک بلاعوض در جهت اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی و همچنین ۲۵ میلیارد تومان به صورت تسهیلات ارزان قیمت خواهد بود.

نوبخت یادآور شد: علاوه بر این از ۵۳ میلیارد تومانی که به استان گلستان اختصاص یافته، ۲۱ میلیارد آن کمک بلاعوض و ۳۲ میلیارد تسهیلات ارزان قیمت خواهد بود. همچنین برای تسهیلات بعدی ۱۰ میلیون تومان برای تعمیرات ۲۵ میلیون تومان برای بازسازی واحدهای خسارت دیده و همچنین ۵ میلیون تومان برای کمک خرید لوازم خانه ارائه می‌شود.

سخنگوی دولت عنوان کرد: تعدادی از افراد خسارت دیده از حادثه سال‌های قبل نیز دچار خسارت شدند و سررسید تسهیلات گذشته آنها به اتمام رسیده برای همین هیات وزیران تصویب کرد که پرداخت کلیه بدهی آن‌ها تا ۳ تمدید شود. همچنین جرائم دیرکرد بازپرداخت این تسهیلات بخشیده شد.

وی افزود: معاونت برنامه ریزی و نظارت ریاست جمهوری موظف است جرائم این دیرکرد را به بانک‌ها بپردازد. همچنین این معاونت موظف شد که طی یک ماه نسبت به برآورد آزادسازی زیرساخت‌ها، حمل و نقل و نوسازی اراضی کشاورزی برنامه‌ای تهیه کند. همانطور که می‌بینید ما منتظر نمایندیم همه ارزیابی‌ها از خسارت های وارد شده انجام شود.

نوبخت ادامه داد: در فاصله چند روز می‌توانیم با برنامه‌ای که به صورت جامع تهیه می‌شود برای پیشگیری از سیل و حوادثاین چنینی اقدام کنیم. این کمک‌ها به صورت موقت و فوری انجام می‌شود اما کارهای زیربنایی برای جلوگیری از این خسارت در آن برنامه جامع تعریف خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز