خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد:

لزوم تقویت نظارت‌ها برای مقابله با ورود بیماری‌های واگیر به کشور

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۴۸۲

پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر و بخصوص وبا نیازمند همکاری همه آحاد مردم، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایر بخش‌های مربوطه است.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: متاسفانه گاهی اوقات ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به داخل کشور با انتقال برخی بیماریهای واگیر همراه است که باید استانداری‌ها و دستگاه‌های مسئول با تشدید و تقویت نظارتها از بروز این حوادثجلوگیری کنند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر شنبه در جلسه کنترل و پیشگیری بیماری وبا با تاکید بر اینکه پیشگیری همواره مقدم بر درمان است، اظهارداشت: پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر و بخصوص وبا نیازمند همکاری همه آحاد مردم، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایر بخش‌های مربوطه است.

معاون اول رئیس‌جمهور از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دلیل اقدامات پیشگیرانه و حساسیت نسبت به امکان گسترش و شیوع وبا در برخی استان‌های مرزی کشور قدردانی کرد و از دستگاه‌ها و استانداری ها خواست همکاری لازم را با این وزارتخانه بعمل آورند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سال گذشته تنها هفت نفر از اتباع کشور افغانستان در ایران بدلیل بیماری وبا جان باخته‌اند، افزود: با وجود نظام هشدار دهنده و هوشیار این وزارتخانه و نمونه‌گیری‌های مستمر در استان‌های سراسر کشور، تلفات ناشی از بیماری‌های واگیردار در کشور بسیار کاهش یافته که البته لازم است با اقدامات پیشگیرانه از بروز همین میزان اندک نیز جلوگیری شود.

در این نشست که وزیر جهاد کشاورزی، استانداران کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان، نمایندگان نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط نیز حضور داشتند موضوع شیوع مقطعی برخی بیماری‌ها از جمله وبا در مناطق مرزی جنوب شرق کشور بررسی و پس از بحثو تبادل نظر تصمیماتی اتخاذ شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز