خبرگزاری کار ایران

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و ادیان:

رویکرد دولت توجه به حقوق شهروندی برابر برای هر ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۷۳۴

کسی اجازه ندارد هیچ یک از ایرانیان را به علت پیروی از آیین و مذهب آسمانی خاصی تحت فشار قرار دهد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و ادیان گفت: رویکرد نظام جمهوری اسلامی و به خصوص دولت تدبیر و امید توجه به حقوق شهروندی برابر برای هر ایرانی به صرف ایرانی بودن است؛ بنابراین هیچ کس اجازه ندارد هیچ یک از ایرانیان را به علت پیروی از آیین و مذهب آسمانی خاصی تحت فشار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حجت الاسلام علی یونسی که شامگاه جمعه ۱۲ اردیبهشت در عبادتگاه یهویان شیراز سخن می‌گفت، افزود: همه ایرانیان می‌توانند به دور از هر تعصبی به راحتی و آرامش در کنار هم زندگی کنند، البته این امر در صورتی تحقق کامل می‌یابد که پیشوایان هر یک از این ادیان به روند این زندگی صلح آمیز یاری برسانند.

علی یونسی افزود: عبادت کرنش بنده به خداست؛ حال با هر زبان و بیان و در قالب هر یک از ادیان آسمانی باشد. اخلاق در ارتباط انسان‌ها با یکدیگر و اعتقاد به زندگانی پس از مرگ نیز از دیگر ویژگی‌های مشترک ادیان آسمانی است.

وزیر پیشین دولت اصلاحات با انتقاد تند از خلط مبحثیهودیت و صهیونیسم گفت: در تمام نقاط دنیا بسیاری از یهودیان ضد صهیونیسم هستند.

یونسی افزود: همه ما مسلمانان، یهودیان و مسیحیان باید در جهت جلوگیری از رشد گروه‌های محدود تندرو در قالب هر یک از این ادیان بکوشیم و اجازه قدرت گرفتن به آن‌ها ندهیم.

وی با بیان اینکه در ایران هزاران سال است که ادیان مختلف بدون هر گونه درگیری و اختلاف و به شکلی مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند، افزود: همه ما ایرانی هستیم و ایرانیان دارای اخلاق ایرانی و بردباری فرهنگی هستند.

یونسی با دعوت همه ایرانیان برای توجه به روح ادیان آسمانی ادامه داد: دین نیامده است که باعثاختلاف انسان‌ها باشد، بلکه آمده است تا روح انسانیت و محبت را ترویج کند.

وی در خاتمه گفت: همه ما می‌توانیم بدون آنکه بخواهیم یکدیگر را به دین خود در آوریم با احترام متقابل و به عنوان یک ایرانی در کنار هم و جهت حفظ منافع کشورمان زندگی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز