خبرگزاری کار ایران

نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت: / ۲ /

به محض اتمام کار کمیته پیگیری بند ۳۵۰ اطلاع رسانی می کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۲۴۵

در هیچ یک از مصوبات دولت آزادی اجتماعی کاسته نشده است / آغاز کار دولت ما معتقد بودیم که گشایش فضای سیاسی و اجتماعی باید ضابطه‌مند باشد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه رییس جمهور به دلیل مسئولیت هایی که در قانون اساسی برای وی ذکر شده است دستور رسیدگی به موضوع بند ۳۵۰ زندان اوین را داده است، گفت:. طی این مدت هیچ مصوبه‌ای از دولت نمی‌بینید که در آن حقوق شهروندان نادیده گرفته شده باشد و یا این که عرصه آزادی‌های اجتماعی تنگ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت در پایان جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت کار کمیته پیگیری اتفاقات بند ۳۵۰ اوین که هفته گذشته خبر تشکیل آن را داده بود گفت: امروز از وزارتخانه‌هایی که مسئول رسیدگی به این حادثه بودند درخواست شد کار خود را با قوت پیگیری کنند. البته قوه قضائیه از جایگاه خود پیگیر این مسئله است و رئیس جمهور نیز به دلیل مسئولیت‌هایی که در قانون اساسی برای او در نظر گرفته شده است دستور رسیدگی به این مسئله را داد که به محض اتمام کار این کمیته، اطلاع رسانی لازم را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: برای دولت رعایت حقوق همه شهروندان حائز اهمیت است. مطمئن باشید برای ما هم مهم است که کار بررسی در این خصوص هر چه زودتر انجام شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که وضعیت یکی از وعده های دولت و مطالبات مردم که گشایش فضای سیاسی کشور است، به کجا رسیده است گفت: از آغاز کار دولت ما معتقد بودیم که گشایش فضای سیاسی و اجتماعی باید ضابطه‌مند باشد برای همین منشور حقوق شهروندی را تهیه کردیم که در آن مشخص شده است حقوق شهروندان تا چه میزانی است.

وی افزود: دولت و تمام ارکان قوه مجّریه با رعایت حقوق شهروندی وظایف خود را انجام می‌دهند و نسبت به آن پای بند هستند. طی این مدت هیچ مصوبه‌ای از دولت نمی‌بینید که در آن حقوق شهروندان نادیده گرفته شده باشد و یا این که عرصه آزادی‌های اجتماعی تنگ شده است. ما بر سر پیمان خود با مردم هستیم و برای استیفای حقوق آنها تلاش می‌کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص همکاری دولت و دانشگاه آزاد و این که آیا نماینده این دانشگاه نیز در جلسات هیات دولت حاضر خواهد داشت، گفت: دولت کمک به هر بخش غیر دولتی که بخشی از مسئولیت دولت را بر عهده دارد جزو وظایف خود می داند. دانشگاه ِآزاد هم مورد توجه دولت است امّا توجیهی برای حضور نماینده دانشگاه آزاد در جلسات هیات دولت وجود ندارد.

وی افزود: البته عدم حضور نماینده دانشگاه آزاد به منزله عدم حمایت از این دانشگاه نیست همان طور که حمایت از دانشگاه آزاد به این معنا نیست که یک صندلی هیا ت وزیران را در اختیار آنها قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز