خبرگزاری کار ایران

استاندار قم در همایش روز ملی شوراها:

شوراها با عملکرد خود نشان دهند مسئولین به آن ها نیازمند هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۹۷۰

شورای قم، دولت و شهرداری را در احیای بافت فرسوده و هسته مرکزی قم، یاری کنند / امروز همه ملت ایران، از بغل منزل مقام معظم رهبری تا روستاهای سیستان و بلوچستان، همه خیالشان از این بابت راحت است که پول در این کشور، حساب و کتاب دارد.

ایلنا: استاندار قم، گفت: شوراها، آن قدر تلاش موفقیت آمیز از خود نشان دهند، تا تمام گروه ها و مسئولین اجرایی، احساس کنند به شورا نیازمند هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام محمدصادق صالحی منش، پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها که با حضور مسئولین و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم، در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: ما مدیون الطاف شوراهای سراسر کشور هستیم.

وی ادامه داد: اولین کسی که بنیان شوراها را گذاشت، رسول گرامی اسلام در جنگ احد بود؛ در حالی که خود پیامبر(ص)، نظر دیگری داشت، طبق دستور خداوند در قرآن، به نظر شورا احترام گذاشت.

استاندار قم، شوراها را، کشف استعداد نیروهای کارا دانست و گفت: این شوراها می توانند در مدیریت، تاثیر زیادی داشته باشند.

حجت الاسلام صالحی منش، در خصوص اعتراض رییس شورای شهر قم، مبنی بر این که، " هرگاه قانون شوراها در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد، بخشی از اختیارات شوراها را حذف می کند "، گفت: خواهشمندم خود شوراها، آن قدر تلاش موفقیت آمیز از خود نشان دهند، تا تمام گروه ها و مسئولین اجرایی، احساس کنند به شورا نیازمند هستند.

وی افزود: وقتی تعامل، این چنین بین دستگاه های اجرایی و مدیریتی و شورا بوجود بیاید، وقتی ما احساس کنیم شورای شهرمان، از اقدامات اجرایی استان حمایت می کند، فردا ما به سراغ شوراها می رویم و کارهای آن ها را انجام و اختیاراتشان را توسعه می دهیم.

استاندار قم در دولت تدبیر و امید، اعضای ۲۱ نفر شورای اسلامی شهر قم که ۱۹ تن از آنان از لیست جبهه پایداری به آن راه یافته اند را انسان هایی فداکار دانست و عنوان کرد: امروز یکی از بهترین نهادهایی که در قانون اساسی پیش‌بینی شده و موثر در امر اجرایی کشور است، شوراها می باشد؛ چون با شوراهای قم و تهران در ارتباطم و می بینم این عزیزان، انسان های فداکاری هستند.

حجت الاسلام صالحی منش، خاطر نشان کرد: امروز تمام خزانه و پول کشور و کوچکترین جابجایی که بخواهد انجام گیرد، با اختیار تمامی نمایندگان مجلس صورت می پذیرد؛ حتی بالاترین مسئولان کشور، این اختیار را ندارد که پول را جابجا کند؛ می گویند، پول برای ملت ایران است و ملت ایران، نمایندگانشان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند؛ لذا ایشان هم بخواهند دستوری دهند، باید به مجلس دستور دهند.

وی افزود: در حال حاضر، مصوبات مقام معظم رهبری که واقعا سفر ایشان به قم، بسیار سفر پر خیر و برکتی برای استان قم بوده و الان از مواهب سفر بهره مند می شویم؛ ولی در نهایت لحظه ای که بخواهد پول داده شود، آقای لاریجانی، کمیسیون بودجه و نمایندگان مجلس باید نظر دهند و این ارزشمند است.

استاندار قم اظهار کرد: امروز همه ملت ایران، از بغل منزل مقام معظم رهبری تا روستاهای سیستان و بلوچستان، همه خیالشان از این بابت راحت است که این پول در این کشور، حساب و کتاب دارد؛ گرچه اختلاس و سوء استفاده هایی ممکن است صورت بگیرد، اما این ربطی به اصل قانون گذاری و افراد ندارد.

وی در پایان گفت: امروز از شورای قم می خواهم انشاالله در حرکتی جدی و جهادگونه، دولت و شهرداری را در احیای بافت فرسوده و هسته مرکزی شهر قم، یاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز