خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

باید حق و حقوق مردم را در موضوع میادین مشترک احیا کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۶۱۱

ملت ما بدلیل فشارهای خارجی و داخلی و تحریم‌های ظالمانه متحمل رنجهای فراوانی شده است که باید با عقل و تدبیر این فشارها را از دوش ملت ایران برداریم.

معاون اول رییس جمهور ضمن قدردانی از مدیران صنعت نفت و دست اندرکاران پارس جنوبی، نفت و گاز را کانون اصلی توسعه صنعت کشور دانست و گفت: دولت آنچه در توان دارد را در جهت حل مشکلات و موانع پیش روی بخش نفت و گاز به کار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری ظهر امروز(دوشنبه) در جریان سفر به استان بوشهر در نشستی با مدیران صنعت نفت که در پارس جنوبی برگزار شد اظهار امیدواری کرد با تلاش وزارت نفت، پیمانکاران و دست‌اندرکاران پارس جنوبی سال ۹۳ و ۹۴ سال شکوفایی بخش نفت و گاز کشور باشد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه پیمانکاران صنعت نفت و گاز را از مهمترین سرمایه‌های کشور خواند و گفت: متأسفانه در گذشته به دلیل اینکه این افراد از بخش خصوصی بودند به آنها بی‌توجهی و بی‌مهری شد و بخشی از نیروهای خود را از دست دادند اما باید توجه داشته باشیم که بدون حضور این پیمانکاران دچار مشکل و آسیب در اجرای پروژه‌ها خواهیم شد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه رکود، بیکاری و تورم را از دغدغه‌های اصلی کشور برشمرد و افزود: اگر دست‌اندرکاران پارس جنوبی همت کنند و فازهای در دست اجرا را با سرعت راه‌اندازی نمایند می‌توانیم به مردم بگوییم که در سال ۹۳ گامهای مهمی در جهت خروج از رکود برداشته خواهد شد.

وی افزود: وقتی به مردم اطلاع داده شود که امسال ۵ فاز از فازهای پارس جنوبی راه‌اندازی می‌شود بسیار خوشحال خواهند شد؛ چرا که حساسیت‌های فراوانی در خصوص میادین مشترک نفتی و گازی در میان مردم وجود دارد.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: اگر موضوع میادین مشترک در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نیز ذکر نمی‌شد، بطور طبیعی هر انسانی با اطلاع از اینکه کشورهای همسایه در حال برداشت از منابع مشترک ما هستند، ناراحت می‌شد و این ناراحتی زمانی دو چندان می‌شود که بدانیم برداشت بیشتر کشورهای همسایه از میادین مشترک به دلیل تعلل و کوتاهی ما باشد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که مردم از دولت انتظار دارند همین میادین مشترک نفت و گاز است، گفت: البته وزیر نفت طرح‌های خوبی برای این موضوع در بخش نفت ارایه کرده است.

وی با تاکید براینکه هرکس در موضوع میادین مشترک نفتی تعلل و کوتاهی کند در پیشگاه خدا و مردم مسئول خواهد بود، اظهار داشت: باید حق و حقوق مردم را در موضوع میادین مشترک احیا کنیم که لازمه آن برنامه‌ریزی و کار جدی است.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: ملت ما بدلیل فشارهای خارجی و داخلی و تحریم‌های ظالمانه متحمل رنجهای فراوانی شده است که باید با عقل و تدبیر این فشارها را از دوش ملت ایران برداریم.

معاون اول رییس جمهور روند مذاکرات هسته‌ای را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با همت و درایت رییس جمهور و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که تحت نظارت دقیق مقام معظم رهبری فعالیت می‌کنند و حتی یک قدم از حقوق ملت ایران عقب‌نشینی نخواهند کرد، امیدواریم بخش زیادی از مشکلات کشور به زودی حل شود، البته دولت برای شرایط بدتر نیز برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، از دستگاه‌های اجرایی برنامه خواسته شد، تصریح کرد: دقیق‌ترین و جامع‌ترین برنامه که تاکنون ارایه شده مربوط به وزارت نفت است که در این برنامه تمام جزئیات و کارهایی که باید در آینده انجام شود لحاظ گردیده است.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: مهندس زنگنه در این مدت گامهای مثبتی در جهت فروش نفت کشور برداشته و با حذف واسطه‌ها توانسته دستاوردهای قابل قبولی در این بخش ایجاد کند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه از منابع نفتی و گازی به عنوان نعمت بزرگ خدادادی برای کشور ایران یاد کرد و گفت: این منابع امتیاز بسیار بزرگی برای کشور هستند که باید قدر آن را بدانیم و به نحو مطلوب در چرخه تولید کشور استفاده کنیم.

وی افزود: شدت مصرف انرژی در ایران ۴ برابر متوسط دنیاست که این شرایط اصلا قابل قبول نیست و نباید به این دلیل که کشور ما از منابع انرژی سرشار برخوردار است، هرطور که می‌خواهیم از آن استفاده کنیم.

در این نشست وزیر نفت نیز در سخنانی سال جاری را سالی تعیین‌کننده برای صنعت نفت و گاز کشور ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم ۵ فاز را در پارسجنوبی تا پایان سال راه‌اندازی کنیم.

زنگنه با بیان اینکه وزارت نفت کار سنگینی در پارس جنوبی بر عهده گرفته است، افزود: همکاری پیمانکاران و مجریان طرح‌ها با وزارت نفت همکاری خوب و سازنده‌ای است و امیدواریم کارها علی رغم سختی‌ها و مشکلات با همدلی و همراهی به خوبی انجام شود.

وزیر نفت با بیان اینکه صنعت نفت و گاز برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است خاطرنشان کرد: پارس جنوبی از سال ۷۶ کار خود را آغاز کرد و امروز می‌توانیم به جرات بگوییم که دستاوردهای حاصل شده در این بخش، نتیجه تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: مردم حساسیت فراوانی نسبت به منابع مشترک دارند و از اینکه از کشورهای همسایه عقب بمانیم احساس ناخوشایندی به آنها دست می‌دهد.

زنگنه اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم تا کارها و برنامه‌ها به هر قیمت که شده انجام شود و امیدواریم با حمایت‌های رییس جمهور و معاون اول ایشان بتوانیم در این مسیر مشکلات را از پیش روی برداریم.

وزیر نفت مجموعه اقدامات انجام شده و کارهای در دست اجرا را امیدبخش خواند و از حمایت‌های دولت، دست اندرکاران و تلاشگران صنعت نفت قدردانی کرد.

در این جلسه مدیرعامل شرکت نفت هم ضمن معرفی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، گزارشی از پیشرفت فیزیکی طرح‌های در دست اجرای توسعه میدان گازی پارس جنوبی و میزان تولید و ارزش حاصل از پارس جنوبی از آغاز توسعه تا پایان سال ۹۲ ارایه کرد.

مجریان و پیمانکاران پروژه‌های پارس جنوبی نیز هرکدام میزان پیشرفت و برنامه زمانبندی راه‌اندازی و تکمیل و اجرای پروژه‌های خود را اعلام کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز