خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

هیاهو علیه دولت به بهانه قطعنامه پارلمان اروپا، کاری نادرست است

کد خبر : ۱۵۸۱۷۵

روحانی ضرورت اجماع و یکصدایی در مسایل مرتبط با منافع ملی را یادآور شد و با طرح نکاتی درباره اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، خواستار تلاش همه اجزای نظام برای پرهیز از التهاب و استقرار آرامش در جامعه شد.

رئیس‌جمهور در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال جدید، از این شورا به عنوان پرچمدار مسایل فرهنگی یاد کرد و خواستار حرکت ملموس در جهت تحول فرهنگی در کشور شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و ‌فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اهمیت و تأثیر فرهنگ، بر تحول اقتصادی، ایجاد عزم ملی و یکپارچگی و دستیابی به مدیریت جهادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اهتمام به امور فرهنگی به منظور رفع نگرانی‌ بزرگان کشور و متدینین باید در اولویت همه دستگاه‌ها و ارکان نظام قرار گیرد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی بر مبنای دین و فرهنگ شکل و اوج گرفت و تکیه ما باید همواره بر تحول فرهنگی باشد تا عزم ملی، تحرک اجتماعی، افزایش وجدان کاری و مدیریت جهادی شکل گیرد.

روحانی بر تأثیر متقابل اقتصاد و فرهنگ بر یکدیگر اشاره کرد و گفت: دولت در سال گذشته به قول خود در متوقف کردن اسب سرکش تورم عمل کرد و در سال ۱۳۹۳ نقشه راه خود را برای ایجاد اشتغال و متوقف کردن بیکاری بویژه در میان قشر تحصیل کرده کشور ترسیم کرده است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضع دولت در قبال قطعنامه فاقد ارزش پارلمان اروپایی، مستمسک قرار دادن این قطعنامه برای هیاهو و طرح نقدهای سیاه علیه دولت در حوزه سیاست خارجی را نادرست ارزیابی کرد و گفت: نقد دلسوزانه، ترویج اخلاق اسلامی، پرهیز از دروغ و توهین از مفاهیم مورد نظر رهبر معظم انقلاب در تأکید بر مقوله فرهنگ است.

وی ضرورت اجماع و یکصدایی در مسایل مرتبط با منافع ملی را یادآور شد و با طرح نکاتی درباره اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، خواستار تلاش همه اجزای نظام برای پرهیز از التهاب و استقرار آرامش در جامعه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز