خبرگزاری کار ایران

توسط معاون رییس‌جمهور ایران؛

پیام کتبی رئیس‌جمهور تقدیم نخست‌وزیر ژاپن شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۶۹۵

تلاش‌های جهانی برای حفاظت از محیط زیست خدمتی به جامعه بشری است که زیست رو به تعالی نسل‌های حاضر و آینده را تضمین می‌نماید…در این راستا ژاپن و ایران در قاره آسیا نقش‌آفرینان جدی در عرصه‌های توسعه پایدار، محیط زیست، انرژی، اقتصاد سبز و مقابله با پدیده گرمایش جهانی به شمار می‌روند.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشورمان پیام کتبی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران را تقدیم رییس دولت ژاپن کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار روز پنج شنبه در دومین روز سفر خود به توکیو، در ملاقات با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن با اشاره به روند جدید و موثر در مناسبات و همکاری های بین المللی خاطر نشان کرد که عصر جدیدی از روابط دو جانبه بین ایران و ژاپن آغاز شده و امید است با حمایت شما و دکتر روحانی بتوانیم اقدامات موثری برای دو کشور در زمینه محیط زیست و همچنین برای جامعه جهانی انجام دهیم.

نخست وزیر ژاپن نیز در این دیدار با اشاره به مذاکراتش با رییس جمهوری کشورمان در نیویورک، یادآور شد که من و آقای روحانی تصمیم گرفتیم به ویژه در زمینه محیط زیست همکاری های موثری داشته باشیم.

شایان ذکر است در پیام دکتر روحانی خطاب به نخست وزیر ژاپن آمده است که تلاش های جهانی برای حفاظت از محیط زیست خدمتی به جامعه بشری است که زیست رو به تعالی نسل های حاضر و آینده را تضمین می نماید.

در این راستا ژاپن و ایران در قاره آسیا نقش آفرینان جدی در عرصه های توسعه پایدار، محیط زیست، انرژی، اقتصاد سبز و مقابله با پدیده گرمایش جهانی به شمار می روند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است که مشارکت فعال در عرصه های بین الملل و گسترش همکاری با دیگر کشورها به ویژه ژاپن در اولویت برنامه های سیاسی و اجرایی دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

یادآوری می شود که در حاشیه شصت و هشتمین نشست ملل متحد در سال گذشته دیداری رسمی بین رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ژاپن صورت پذیرفت و تاکید طرفین بر تحکیم و تعمیق روابط دوجانبه و گسترده بر زمینه های زیست محیطی و انرژی همسو با اهداف توسعه پایدار مدنظر قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز