خبرگزاری کار ایران

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با ایلنا: / تکرار /

دولت توانسته مقداری از اعتماد از دست رفته پیشین را بدست آورد

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۸۸۳

دولت می‌بایست به شکلی شفاف‌تر از این به مردم می‌گفت که چرا کشور به این وضعیت افتاده است و دولت یازدهم میراث‌دار چه سیاست‌ها و چه عملکردهایی است / دولت با در پیش گرفتن سیاست تنش‌زدایی و تعامل سازننده با دنیا، زمینه را نیز برای آرامش داخلی و ثبات و اطمینان برای سرمایه‌گذاری فراهم کند.

معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه مهمترین اقدام دولت یازدهم از زمان روی کار آمدنش، ثبات و آرامشی بوده که در کشور حاکم شده است، تاکید کرد: دولت تدبیر و امید با در پیش گرفتن رویکردی صادقانه و عاقلانه و انجام مذاکرات معنادار، مقداری از اعتماد از دست رفته پیشین را احیا و بدست آورد.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص عملکرد دولت یازدهم در طی هفت ماه گذشته گفت: بهترین و مهمترین اقدام دولت یازدهم از زمان روی کار آمدنش، ثبات و آرامشی بوده که در کشور حاکم شده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت قبل اظهار داشت: بر اثر اقدامات غیرکارشناسی و حرکت‌های غیراصولی‌ای که در دولت آقای احمدی‌نژاد صورت می‌گرفت، نوعی بی‌ثباتی و تشویش در عرصه‌های مختلف کشور بالاخص در بازار شکل گرفته بود که بهترین نمونه آن را می‌توان در نوسانات نرخ ارز و طلا مشاهده کرد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس هشتم ادامه داد: اولین اقدام خوب و موثری که از سوی دولت اتخاذ شد، انتخاب و در پیش گرفتن مسیری بود که با وجود همه تنش و مشکلات و کارشکنی‌هایی که دشمنان آگاه و دوستان ناآگاه انجام می‌دادند، دولت توانست به شکلی نسبی، نوعی ثبات و آرامش را بر اقتصاد کشور حاکم کند.

خباز تصریح کرد: دولت با در پیش گرفتن رویکردی صادقانه و عاقلانه و انجام مذاکرات معنادار، مقداری از اعتماد از دست رفته پیشین را احیا و بدست آورد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و توافق ژنو خاطرنشان کرد: در طی چند سال اخیر، شاهد بودیم در عرصه مذاکرات هسته‌ای نه تنها چیزی عاید ما نمی‌شد، بلکه روزبه‌روز نیز به تحریم‌های ناعادلانه و غیرانسانی علیه ما افزوده می‌شد اما دولت تدبیر و امید با مذاکرات معنادار و اعتمادبرانگیز نه تنها تواسنت که آنها را خلع سلاح کند و سیاست‌های نخ‌نمای آنها را برملا سازد بلکه با در پیش گرفتن سیاست تنش‌زدایی و تعامل سازننده با دنیا، زمینه را نیز برای آرامش داخلی و ثبات و اطمینان برای سرمایه‌گذاری فراهم کند.

معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که دولت یازدهم در کجا می‌توانست بهتر از وضعیت و اقدامات فعلی‌اش عمل کند، اذغان داشت: کار هر فرد و دولتی ایده‌آل نیست و نمی‌توان هر دولت یا فردی را تمام و کمال دانست اما یکی از جاهایی که می‌بایست بهتر عمل می‌کرد این بود که به مردم اعلام نماید که کشور را در چه در وضعی تحویل گرفت.

وی افزود: دولت می‌بایست به شکلی شفاف‌تر از این به مردم می‌گفت که چرا کشور به این وضعیت افتاده است و دولت یازدهم میراث‌دار چه سیاست‌ها و چه عملکردهایی است. اگر دولت تدبیر و امید اینها را برای مردم باز می‌کرد امروز نیز مردم را تحمل بیشتری داشتند و توقعات یک‌شبه نیز نداشتند و کسانی هم که باعثو بانی به وجود آوردن وضعیت فعلی هستند، شرمنده می‌شدند و گرفتاری‌هایی برای دولت به وجود نمی‌آوردند.

خباز در خصوص چشم‌انداز آتی دولت در سال جدید بیان کرد: اگر دولت همچنان مانند هفت ماه گذشته، صبر، مقاومت و تدبیر و متانتش را حفظ کند و با روش‌های منطقی و با استفاده از خرد جمعی کارها را پیش برد، موفق خواهد شد که این موفق شدن وعده خداوندست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اگر افرادی که هنوز کینه شکست در انتخابات ریاست جمهوری را نسبت به دولت در دل دارند و می‌خواهند از دولت انتقام بگیرند، کینه‌ها را از دل بیرون ببرند و با دولت تدبیر و امید همکاری نمایند، دولت بهتر و راحت‌تر موفق می‌شود، یادآور شد: اگر این افراد که بعضی از حرف‌هایشان آدم را به یاد افرادی مانند نتانیاهو می‌اندازد، همکاری نکنند، باید بدانند که هر چند راه و مسیردولت تدبیر و امید ممکن است سخت‌تر شود اما دولت با کمک و همیاری مردم موفق خواهد شد و روسیاهی این موفقیت بر پیشانی آنها باقی خواهند ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز