خبرگزاری کار ایران

جنتی در جمع خبرنگاران: / تکرار /

توقیف مطبوعات ربطی به دولت ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۵۰۸

امسال وظیفه بیشتری بر دوش همه کسانی است که در حوزه فرهنگ فعالیت داشته و در جهت تحول فرهنگی کار می‌کنند. از جمله صدا و سیما و وزارت خانه‌های علوم و فرهنگ و سایر نهادهای فرهنگی و حتی سازمانهای مردم نهاد فرهنگی.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توقیف هفته نامه ۹دی گفت: توقیف‌ها یا تذکرات کتبی یا هر اقدامی در مورد روزنامه‌ها و نشریات ربطی به دولت ندارد. هیات نظرات بر مطبوعات هفت عضو دارد که شامل نماینده قوه قضاییه، مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه علمیه و غیره است دولت تنها دو عضو از این مجموعه دارد و تصمیمات بر اساس نظر اکثریت اتخاذ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در حاشیه اولین جلسه هیات دولت در سال ۹۳ با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ما از ابتدای تصدی در وزارت ارشاد به دنبال سیاستهایی بودیم که رهبری در جلسات خصوصی و عمومی و یا درجلسات شورای عالی فرهنگی اعلام می‌کردند.

وی با اشاره به نام گذاری امسال با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی یاد آور شد: امسال وظیفه بیشتری بر دوش همه کسانی است که در حوزه فرهنگ فعالیت داشته و در جهت تحول فرهنگی کار می‌کنند. از جمله صدا و سیما و وزارت خانه‌های علوم و فرهنگ و سایر نهادهای فرهنگی و حتی سازمانهای مردم نهاد فرهنگی.

جنتی افزود: آنچه ما بیشتر احساس می‌کنیم و باید دنبال کنیم در حوزه فرهنگ عمومی است. به نظر من باید در حوزه فرهنگ عمومی در خصوص موضوع الگوی سبک زندگی تصمیم گیری لازم صورت گیرد، چرا که فرهنگ زیر بنای اقتصاد و سیاست است و اگر فرهنگ جامعه ما اصلاح شود در سایر بخش‌ها نیز می‌توانیم موفق شویم.

وی در خصوص توقیف هفته نامه ۹دی خاطر نشان کرد: توقیف‌ها یا تذکرات کتبی یا هر اقدامی در مورد روزنامه‌ها ونشریات ربطی به دولت ندارد. هیات نظرات بر مطبوعات هفت عضو دارد که شامل نماینده قوه قضاییه، مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه علمیه و غیره است دولت تنها دو عضو از این مجموعه دارد و تصمیمات بر اساس نظر اکثریت اتخاذ می‌شود.

جنتی ادامه داد: با توجه به تذکرات متعدد به هفته نامه ۹دی که در سال گذشته داده شده و مورد توجه قرار نگرفته است، هیات نظرات بر مطبوعات تصمیم به توقیف این هفته نامه گرفت، با این حال ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم که به هیچ وجه راضی نیستیم نشریه‌ای توقیف شود، چرا که معتقدیم با این کار بسیاری از افرادی که در آن نشریه کار می‌کنند زندگیشان دچار مشکل می‌شود،، بنابراین تلاش ما برا ین است که توقیف مطبوعات آخرین راه حل باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز