خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در جشنواره خوارزمی: / ۴ /

نتیجه قرار گرفتن علم در خدمت سیاست شوم است

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۱۲۸

باید بخش خصوصی و بخش‌های مردم نهاد به میان بیایند؛ چراکه آن‌ها می‌توانند علم و فناوری در کشور را بیشتر شکوفا کنند.

رییس‌جمهور تاکید کرد: اگر قرار باشد علم و پژوهش در خدمت سیاست و سیاستمداران قرار گیرد، ‌نتیجه شومی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بخش دیگری از سخنان خود در جشنواره بین المللی خوارزمی با تاکید براینکه اندیمشندان و محققان باید راه را پیش روی دولت قرار دهند، گفت: دولت معتقد است که اداره کنندگان واقعی کشور عالمان و فرهیختگان کشور هستند و اقتصاد و سیاست باید در مسیری قرار گیرد که صاحب نظران بر آن تاکید می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید تنها بستر ساز زمینه فعالیت نخبگان باشد، تصریح کرد: اگر قرار باشد علم و پژوهش در خدمت سیاست و سیاستمداران قرار گیرد، ‌نتیجه شومی خواهد بود، بلکه باید سیاست و سیاستمدار در خدمت علم، ‌فرهنگ و فناوری قرار گیرند.

روحانی از اینکه تحقیقات و فناوری در دست دولت است، ‌انتقاد کرد و افزود: باید بخش خصوصی و بخش‌های مردم نهاد به میان بیایند؛ چراکه آن‌ها می‌توانند علم و فناوری در کشور را بیشتر شکوفا کنند. علم و فناوری باید در اختیار اساتید، بزرگان علم و فناوری و انجمن‌های علمی باشد نه در اختیار کارمند دولت، چرا که آن کارمند نمی‌تواند به درستی مسیر پیشرفت را مشخص کند.

وی با تاکید براینکه نمی‌توان بدون عقلانیت، ‌اندیشه و علم کشور را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار داد، ‌ادامه داد: دولت باید زمینه را برای این کار فراهم کند تا ایرانیان و غیر ایرانیانی که تمایل به حضور و سرمایه گذاری در کشور دارند بدون دغدغه در جامعه فعالیت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز