خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار وزیر خارجه و قانون سنگاپور:

زمینه‌های لازم برای افزایش مناسبات تجاری بین ایران و سنگاپور فراهم است

کد خبر : ۱۴۸۵۴۱

در مذاکرات داشتن حسن نیت، اراده سیاسی طرف‌های مقابل و دوری از جنجال و طرح مسائل غیرمرتبط فضای مناسبی برای پیشبرد اهداف دو طرف و حصول توافق نهایی به وجود خواهد آمد.

شانموگام، وزیر امور خارجه و قانون سنگاپور روز دوشنبه با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از سطح خوب روابط پارلمانی و سیاسی میان ایران و سنگاپور گفت: روابط و همکاری‌های پارلمانی، ضمن تقویت روابط سیاسی ایران و سنگاپور در تقویت ارتباطات مردمی نیز تاثیرگذار خواهد بود و مجلس شورای اسلامی نیز در همین راستا از تبادل هیات‌های پارلمانی میان دو کشور و افزایش رایزنی‌ها میان نمایندگان دو ملت استقبال می‌کند.

او افزود: با توجه به تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور زمینه‌های لازم برای توسعه و تعمیق روابط در این خصوص مهیا است.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوان علمی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور زمینه‌های لازم جهت افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی فراهم است.

لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی ایران از سرمایه‌گذاری‌های سنگاپور در زمینه‌های نفت و گاز، انتقال تکنولوژی تصفیه آب و گسترش تبادلات مالی و بانکی استقبال می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مذاکرات اخیر کشورمان و گروه ۱ + ۵ گفت: در مذاکرات داشتن حسن نیت، اراده سیاسی طرف‌های مقابل و دوری از جنجال و طرح مسائل غیرمرتبط فضای مناسبی برای پیشبرد اهداف دو طرف و حصول توافق نهایی به وجود خواهد آمد.

شانموگام، وزیر امورخارجه و قانون سنگاپور نیز در ابتدای این دیدار گفت: سنگاپور از توسعه و گسترش روابط خود در ابعاد پارلمانی، تجاری، اقتصادی و مالی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

او با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رییس پارلمان سنگاپور به تهران این سفر را گام مهمی در توسعه روابط پارلمانی دو کشور ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه و قانون سنگاپور هم‌چنین گفت: با توجه به عضویت سنگاپور در منطقه اقتصادی آسه‌آن، ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌های ایران و کشورهای عضو این مجموعه از جمله سنگاپور وجود دارد که می‌توان به نفع مردم دو کشور از امکانات آن بهره گرفت.

شانموگام در پایان گفت: سنگاپور از حصول توافق نهایی میان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱ + ۵ استقبال می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز