خبرگزاری کار ایران

نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت: / ۴ /

دولت تامین سلامت مرزبانان را بر خود فرض می‌داند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۹۰

نوع نگاه رهبری که امروز به صورت سند ابلاغ شد همه دولت به ویژه بخشهای اقتصادی و به طور خاص معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برای تاکید بر توانایی‌های داخلی و اقتصادی ایران در برابر شوک‌های خارجی و بین المللی برنامه‌هایی را آماده کرده است.

سخنگوی دولت در خصوص اقدامات دولت در مورد مرزبانان ربوده شده در مرز پاکستان گفت: دولت بر خود فرض می‌داند که نسبت به همه روش‌هایی که بتواند امنیت وسلامت آن‌ها را حفظ کند، اجرایی کند، هم اکنون نیز همه این روش‌ها در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درادامه سخنان خود در خصوص وعده ترکان مبنی بر اینکه به زودی جزئیاتی از یک پرونده بزرگ فساد اقتصادی اعلام خواهد شد، گفت: حتما این مسئله در زمان خود با رعایت همه مسائل لازم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر لازم شدکه از سوی دولت در این خصوص خبر رسانی شود قطعا توضیح می‌دهم اگر هم در سطحی باشد که آقای ترکان با توجه به مسولیتهایی که دارد موظف به اطلاع رسانی باشد این کار صورت خواهد گرفت، من وظیفه خبر رسانی دولت رادارم، اما این مانع از اظهار‌نظر برخی وزرا درحوزه کاریشان نیست، آقای ترکان نیز حسب وظیفه و مسئولیتش می‌تواند در موارد مرتبط با کار خود اطلاع رسانی کند.

سخنگوی دولت همچنین در خصوص اقدامات دولت در مورد مرزبانان ربوده شده در مرز پاکستان نیز گفت: دولت بر خود فرض می‌داند که نسبت به همه روشهایی که بتواند امنیت وسلامت آن‌ها را حفظ کند اجرایی کند، هم اکنون نیز همه این روش‌ها در دست اجراست.

وی افزود: یکی از مشخص‌ترین مسئولیتی که در این زمینه وجود دارد در خصوص دولت همسایه پاکستان است که همه راهکارهای سیاسی و قانونی هم اکنون در حال طی شدن است. اجازه بدهید پس از به ثمر نشستن آن راجع به جزئیاتش اظهار نظر کنم. این مسئله به صورت ویژه در دستورکار دولت است و مذاکرات فشرده در این خصوص با مقامات پاکستانی و دیگران داریم برای ما سلامت این مرزبانان از هر‌چیزی مهم‌تر است.

در ادامه خبرنگاری با اشاره به اینکه امروز سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبری ابلاغ شده از نوبخت پرسید که برنامه دولت در این خصوص چیست که وی پاسخ داد: با توجه به اینکه دولت در فرایند تهیه و تنظیم سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی درمجمع تشخیص نظام و قبل از آن در کمیسیونهای تخصصی مشارکت فعال داشت و هم اکنون آنرا به عنوان یک سند فرادستی برای اجرا در دستور کاردولت قرارخواهیم داد. نوع نگاه رهبری که امروز به صورت سند ابلاغ شد همه دولت به ویژه بخشهای اقتصادی و به طور خاص معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برای تاکید بر توانایی‌های داخلی و اقتصادی ایران در برابر شوک‌های خارجی و بین المللی برنامه‌هایی را آماده کرده است.

وی افزود: مادر چارچوب تفکر اقتصاد مقاومتی که نسخه اثر بخش و موثر برای کشور است، حتی برای حالتی که ایران اصلا نتواند نفتی عرضه کند نیز برنامه داریم. امیدواریم که حتی منابع ما به بیش از آنچه در بودجه ۹۳ دیده‌ایم نیز تسهیل شود. ما به شرایط امیدواریم اما این امیدواری مانع از آمادگی دولت نخواهد بود، این وضعیت برای اقتصاد مقاومتی نیز وجود دارد. ما قویا معتقدیم که اتکا به منابع داخلی می‌تواند کشور را در مذاکرات مختلف وچانه زنی‌های بین المللی از موضع قوی‌تری برخودار‌کند به همین جهت در چارچوب اقتصادی مدت‌ها است که برنامه‌های ما جهت‌گیری شده است.

سخنگوی دولت همچنین در خصوص حضور شهردار تهران در جلسه امروز هیات دولت و اینکه آیا این حضوراستمرار خواهد داشت، گفت: چون بحثرفع مشکلات شهر تهران در این استان از برنامه‌های مستمر و اولویت دار دولت است. در آیین نامه دولت نیز وظایف این کمیسیون خاص ذکر شده و شهردار تهران نیز به عنوان یکی از اعضا‌ی این کمیسیون باید در این جلسات شرکت کند تا آثار فعالیتهای مشترک در بهبود وضعیت زیست محیطی مردم را شاهد باشیم، البته قرار شد این کمیسیون علاوه بر بحثشهر تهران کلان شهر‌ها را نیز مدنظر قراردهد تا هم آلودگی تهران و هم دیگر شهر‌ها را مورد رسیدگی قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز