خبرگزاری کار ایران

بازدید جهانگیری از طرح توسعه بندرشهید بهشتی چابهار

کد خبر : ۱۴۲۲۷۷

ظرفیت فاز یک این طرح پس از اجرای دو پست اسکله کانتینری و سه پست اسکله چندمنظوره به ۶ میلیون تن در سال خواهد رسید.

معاون اول رییس جمهوراز طرح توسعه بندرشهید بهشتی چابهار به عنوان " دروازه توسعه محور شرق کشور " بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز در ادامه سفر به استان سیستان و بلوچستان با حضور در بندر شهید بهشتی چابهار، ضمن بازدید از تاسیسات و تجهیزات این بندر، فاز نخست طرح توسعه بندرشهید بهشتی را مورد بازدید قرار داد و با توضیحات مدیرکل اداره کل بنادر در جریان جزئیات و اعتبارات هزینه شده این طرح قرار گرفت.

لایروبی کانال دسترسی و حوضچه بندر به میزان ۱۷ میلیون مترمکعب با آبخورمنفی۱۶، احیای اراضی بندر به میزان ۱۹۵ هکتار، ساخت حدود ۴۱۵۰ متر دایک حفاظت ساحل، انجام عملیات بهسازی خاک به میزان ۱۱۱۹ هکتار، تطویل موج شکن موجود بندر به طول۱۴۷۰ متر، احداثترمینال کانتینری با دو پست پهلوگیر به طول ۶۰۰ متر و احداثترمینال چندمنظوره با سه پست پهلوگیر به طول ۶۰۰ متر از جمله بخشهای مهم عملیات اجرایی فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی می باشند.

گفتنی است؛ ظرفیت فاز یک این طرح پس از اجرای دو پست اسکله کانتینری و سه پست اسکله چندمنظوره به ۶ میلیون تن در سال خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز