خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رییس جمهور:

برخی با القاء بدبینی به دنبال مخدوش کردن ذهنیت جامعه هستند

کد خبر : ۱۳۷۸۸۸

برخی افراد فلاکت، اخم و غم را در چهره مردم راحت‌تر از شادمانی تحمل می‌کنند / جوان‌ها از دین، قرآن و اسلام فاصله نگرفته‌اند، بلکه از امثال بنده فاصله گرفته‌اند و از برخی رفتارهای سختگیرانه و اسلام خشن که عده‌ای آن را ترویج می‌کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دست‌هایی به کار افتاده که بدبینی و اختلاف‌افکنی را القا می‌کند تا مردم برخی از شخصیت‌ها دور باشند و ذهنیت جامعه مخدوش شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در مراسمی که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) در کانون توحید برگزار شده بود، تصریح کرد: سخن گفتن از پیامبر(ص) کاری دشوار است، زیرا صحبت از شخصیتی است که همه توصیف‌گران در توصیف او درمانده‌اند.

وی ادامه داد: درک مقامات پیامبر(ص) نه برای ما، بلکه برای همه انسان‌ها به جز انگشت‌شماری که از همان نور نشات گرفته‌اند، امری محال است. او به عنوان عطیه خداوند برای ما انسان‌ها مبعوثشد و ما مسلمانان مفتخریم که در زمره امت این شخصیت قرار داریم.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین بیان کرد: شناخت پیامبر در دوران معاصر ضرورتی دوچندان پیدا کرده است.

انصاری در ادامه با تاکید براین‌که امروز جامعه جهانی و بویژه مسلمانان نیازمند بازشناسی پیامبر و راه او هستند، اظهار کرد: در کمال تاسف امروز جهان اسلام در جهل دومی فرو رفته و باید به نور پیامبر(ص) بازگردد، چراکه همه ما نیازمند شفاعت پیامر اکرم(ص) در هر دو جهان هستیم، اما چطور جامعه‌ای که از تمام آموزه‌های ایشان فاصله گرفته، امید به شفاعت او در قیامت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط هر روزه ۵۰ نفر به نام اسلام و به انگیزه رفتن به بهشت کشته می‌شوند اما آیا این اسلام پیامبر(ص) است؟ اینکه خود را در خیابان و مدرسه و بیمارستان منفجر کنند؟ این بذر کینه و نفرت که وهابیت در دانشگاه سعودی توسط آخوندهای درباری سوری افشاندند، امروز میوه تلخ آن را در عراق و افغانستان می‌چینند.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: اگر جهان اسلام در عراق، ‌ افغانستان، لبنان و سوریه گرفتار کینه است و دیروز مسمانان به دست آمریکایی‌ها کشته می‌شدند، امروز با انحراف از اسلام ناب، به دست خود مسلمانان کشته می‌شوند گرچه در پرتوی انقلاب اسلامی در ایران، مکتب اهل بیت برقرار است، اما همچنان جریانات تکفیرگونه و وهاب‌گونه در تشیع همانند تکفیری‌ها با منطق خشونت‌گران با یکدیگر حرف می‌زنند، آیا فضای برخی رسانه‌ها، فضای برادری و محبت است.

انصاری با بیان این‌که امروز شخصیت‌های بزرگ و سرمایه‌های اجتماعی نظام به بدترین اتهامات متهم شده‌اند، تاکید کرد: ایجاد این کینه‌های شتری توسط عده‌ای است که نام و نان‌شان، نام تفرقه‌انگیزی است، اما مردم با اراده و علاقه خود با آگاهی و استمداد از مکتب پیامبر(ص) آگاهی و آزادی پیدا کرده‌اند و دولتی را برگزیدند و امیدی در قلب مردم جوانه زده اما دست‌هایی به کار افتاده که بدبینی و اختلاف‌افکنی را القا می‌کند تا مردم برخی از شخصیت‌ها دور باشند و ذهنیت جامعه مخدوش شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور یادآور شد: من در اینجا نه به عنوان معاون پارلمانی بلکه به عنوان یک شهروند از کسانی که دانسته یا ندانسته، همگام با رسانه‌های صهیونیستی از تلاش پرثمر دولت و اقداماتی که برای رفع مشکل تحریم توسط دولت انجام می‌شود، ابراز نگرانی می‌کنند و درخصوص تضعیف تیم مذاکره‌کننده مشغول به کارشکنی هستند و اگر زورشان برسد، چوب لای چرخ دولت می‌گذارند، می‌پرسم آیا این با آموزه‌های امام و رهبری و پیامبر اکرم(ص) سازگار است؟

انصاری با بیان این‌که برخی افراد فلاکت، اخم و غم را در چهره مردم راحت‌تر از شادمانی تحمل می‌کنند، تصریح کرد: کسانی که دست به قلم دارند، باید بعد رحمانی چهره پیامر(ص) را تبلیغ کنند و به جای ابراز نگرانی از اینکه جوان‌ها فاسد شده‌اند و تذکر دادن هر روزه به دولت، بدانند که جوان‌ها از دین، قرآن و اسلام فاصله نگرفته‌اند، بلکه از امثال بنده فاصله گرفته‌اند و از برخی رفتارهای سختگیرانه و اسلام خشن که عده‌ای آن را ترویج می‌کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: وقتی دولت تدبیر و امید به پشتوانه مردم و با انتخاب آنها به دنبال رفع گرانی، ایجاد اشتغال، رفع دشمنی و کینه از سر راه ملت ایران است و آقای رییس جمهور، وزرا و دولت درصدد تحقق وعده‌هایی هستند که به مردم داده‌اند، بنابراین برای توسعه کشور و رفع مشکلات داخلی، باید مراوداتمان را با جهان افزایش داده تا بتوانیم این تحریم‌های ناجوانمردانه را از سر مردم برداریم و حقوق حقه آنها را که به ناحق سلب شده استیفا کنیم و در این راستا، نیازمند وحدت داخلی و هماهنگی میان مردم و همه قوا هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز