خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در جمع مردم خوزستان:

کشور نیاز به هجرت از مشکلات دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۹۲

با زیر کشت رفتن ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان، ۳۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود / دولت در نظر دارد تا کل شهرهای آبادان و خرمشهر را به عنوان منطقه آزاد اروند اعلام کند تا موجب حرکت و شکوفایی در استان باشیم.

ایلنا: مقتدایی استاندار خوزستان و آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان، با ایراد سخنانی قبل از سخنرانی ریاست جمهوری، علاوه بر قدردانی از حضور مردم خوزستان در مراسم استقبال، به گوشه‌هایی از مطالبات مردم این استان اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ریاست جمهوری در بخشی از سخنان خود در میان خیل مردم خونگرم خوزستان در مصلای امام خمینی «ره» اهواز گفت: امروز پس از خلق حماسه سیاسی ملت بزرگ در ۲۴ خرداد، همه جهان در برابر عظمت این ملت به ناچار سر فرود آورده‌اند و به حول قوه الهی از منافع و مصالح این ملت دفاع می‌کنیم و به عنوان سربازان خط مقدم شما مردم در کمال قدرت از کشور و منافع ملی حراست می‌کنیم.

روحانی اظهار کرد: کشور نیاز به هجرت دارد، هجرت از تورم، رکود، گرانی و بیکاری تا اشتغال، هجرت از جامعه‌ای که دیگران برای ما در آن شکاف درست کرده‌اند تا به یک جامعه متحد، از روابطی با جهان که شایسته آن نیست تا رسیدن به روابط سازنده با جهان و ما در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی خطاب به مردم استان خوزستان گفت: زنان و مردان، دولت در طول پنج ماه گذشته به یاری خدا با حمایت شما مردم و با کمک‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری قدم‌های ارزنده‌ای را برداشته است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این امر هم در زمینه روابط خارجی و هم در زمینه داخلی برای جمهوری اسلامی ایران محقق شده است.

وی با بیان اینکه توافق ژنو تا چند روز آینده اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: می‌دانید توافق ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران، یعنی پذیرش جهان در برابر فن‌آوری صلح‌آمیزی که در سایه تلاش و ایثار دانشمندان جوانمان به دست آورده‌ایم، یعنی شکستن سد تحریم که بدون حق بر ملت صلح دوست ایران تحمیل شده بود.

رئیس جمهوری سپس به بحثاشتغال در استان اشاره کرد و گفت: با زیر کشت رفتن ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان، علاوه بر رونق کشاورزی کشور، زمینهٔ اشتغال مستقیم و غیر مستقیم حدود ۳۰۰ هزار شغل را فراهم می‌نماییم.

روحانی سپس به بحثرودخانه کارون اشاره کرده و گفت: کارون یعنی شریان حیات خوزستان، کارون یعنی رودخانهٔ زیبایی‌ها. ما در شورای عالی آب در دولت یازدهم مصمم هستیم تا از سرشاخه‌های کارون جز برای تأمین آب آشامیدنی استفاده نشود.

وی افزود: چنانچه طرح‌های دیگری در گذشته در خصوص استفاده از سرشاخه‌های کارون وجود داشته، تماما متوقف خواهند شد.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار جلوگیری از ورود پسماند‌ها و فاضلاب شهری و صنعتی به رودخانه کارون شد.

روحانی به مشکلات موجود در خصوص آب سالم و فاضلاب شهرهای استان اشاره کرده و گفت: انشاالله در هفته آینده پروژه آب شهرستان اهواز به بهره برداری می‌رسد و پروژه‌های آب شهرهای آبادان و خرمشهر نیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی به طرح‌های دیگری از جمله تکمیل آزادراه بندر امام خمینی «ره» به تهران و قطار شهری اهواز، اشاره کرده و گفت: گزارش تفصیلی تری از پروژه‌های سایر شهرستان‌های استان را از طریق صدا و سیمای مرکز خوزستان اعلام خواهم کرد.

ریاست جمهوری یادآور حماسه شهرهای آبادان و خرمشهر در دوران دفاع مقدس شد و افزود: دو طرح بزرگ برای توسعه و آبادانی این شهر‌ها و در ‌‌نهایت خوزستان داریم که اولی مربوط به لایروبی رودخانه اروند می‌شود که هماهنگی‌های لازم را نیز با طرف عراقی بعمل آورده‌ایم و هم اینک کار‌شناسان هر دو طرف مشغول مطالعه در این زمینه هستند و دومین طرح مربوط به منطقه آزاد اروند می‌شود که شرایط مناسبی ندارد و دولت در نظر دارد تا کل شهرهای آبادان و خرمشهر را به عنوان منطقه آزاد اروند اعلام کند تا موجب حرکت و شکوفایی در استان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز