خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی / ۱ /

دانشگاه کارگاه سیاست است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۹۱

دانشجویان ما دیدبان علم و سیاست‌اند و از هر جا دانشجو حرکتی ببیند که از مسیرش منحرف شده چه دولت و چه سایر ارگان‌های این نظام باشد، صدایش برای جلوگیری از انحراف بلند خواهد شد.

رییس‌جمهور گفت: درست است که دانشگاه خانه احزاب نیست، اما کارگاه سیاست است. سیاست نه به مفهوم امروزه که رقابت در بدست آوردن قدرت است، بلکه سیاست به همان مفهوم اسلامی ایرانی که به معنای تدبیر منزل و حکمت عملی بود. یعنی سیاست به مفهوم بهتر اداره کردن کشور.

به گزارش خبرنگار ایلنا‏، حسن روحانی صبح امروز در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی، با گرامی داشت این روز گفت: فداکاری و ایستادگی دانشجویان در ۶۰ سال قبل در برابر استکبار و استبداد هیچگاه فراموش شدنی نیست.

وی افزود: روز۱۶ آذر روز آزادی، استقلال و حاکمیت ملی است که از ۶۰ سال پیش و بعد از آن حماسه و قهرمانی دانشجویان تا امروز حرکت‌های بزرگ و سرنوشت‌سازی به دست دانشجویان تحقق یافته است.

وی ابراز داشت: از انقلاب مشروطه تا امروز همواره مردم ایران و بویژه دانشجویان در برابر استقلال حاکمیت ملی و مبارزه با استکبار، ایستادگی و مقاومت خود را نشان دادند.

رئیس‌جمهور با اشاره به سوابق حضور خود در دانشگاه تهران اظهار کرد: در آن زمانی که در دانشگاه تهران بودم شاهد جنبش بزرگ دانشجویی در سراسر دانشگاه‌های ایران و با پیشتازی دانشگاه تهران بودم.

وی ادامه داد: همه دانشگاه‌ها در برابر استعمار و مداخله خارجی با قدرت ایستاده‌اند، عزت‌خواهی، عدالت‌خواهی، استقلال‌طلبی آرمان بلند این ملت و دانشجویان این سرزمین است.

روحانی تأکید کرد: دولت تدبیر و امید همه تلاشش بر آن است که از فضای دانشگاه استفاده بهتری برای پیشرفت ملت ایران و همه مستضعفین جهان انجام دهند.

وی افزود: دانشگاه علاوه بر اینکه پرچمدار علم و دانش است، همچنان پرچمدار آزادی و نقادی خردمندانه در این سرزمین است. درست است که دانشگاه خانه احزاب نیست، اما کارگاه سیاست است. سیاست نه به مفهوم امروزه که رقابت در بدست آوردن قدرت است، بلکه سیاست به همان مفهوم اسلامی ایرانی که به معنای تدبیر منزل و حکمت عملی بود. یعنی سیاست به مفهوم بهتر اداره کردن کشور.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: دانشجویان ما دیدبان علم و سیاست‌اند و از هر جا دانشجو حرکتی ببیند که از مسیرش منحرف شده چه دولت و چه سایر ارگان‌های این نظام باشد، صدایش برای جلوگیری از انحراف بلند خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه انتقاد حق دانشجویان است، گفت: دانشجویان ما علاوه بر اینکه باید از دولت نقد کنند باید نقدی دلسوزانه نیز از جامعه و فرهنگ جامعه داشته باشند.

وی افزود: ما باید با راه و روش ریا، نفاق، دروغ، افراط و افراط‌گری نقادانه برخورد کنیم و همه را به مسیر عقلانیت، اعتدال، توسعه، پیشرفت، عدالت و آزادی دعوت کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: ملت ایران، نسل جوان ما و پیشتازان یعنی دانشجویان همواره به دنبال آرمان‌خواهی و تحقق آرمان‌های بلند و در رأس آن حاکمیت ملی، استقلال، آزادی، پیشرفت، توسعه و حراست از هویت ایرانی اسلامی این سرزمین هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای رسیدن به آرمان‌ها باید سخت‌کوش بود گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرمودند آرمان با واقعیت باید توازن داشته باشد. زیرا ما در دنیای بسیار پرچالشی زندگی می‌کنیم که باید توانایی‌ها، چالش‌ها و نظم حاکم بر دنیا را بشناسیم و با جهان در تبادل سازنده باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز