خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در جلسه علنی مجلس: / ۳ /

عقب ماندگی ورزش بانوان باید جبران شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۲۶

امروز مایه غرور کشور است که بانوان با حجاب اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی ورزشی حضور دارند و به بهترین شکل ممکن عمل می‌کنند.

رییس‌جمهور خواستار جبران عقب ماندگی ورزش بانوان شد

به گزارش خبرنگار ایلنا‏ حسن روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی‏، به مقوله ورزش اشاره کرد و گفت: بدون ورزش دستیابی به سلامت امکان‌پذیر نیست‏، چراکه ورزش بهترین وسیله برای پر کردن اوقات فراغت است.

روحانی به عقب‌ماندگی ورزش بانوان در کشور اشاره کرد و جبران این عقب‌ماندگی را خواستار شد.

رئیس جمهور تأکید کرد: توسعه ورزش بانوان نیاز به سرمایه‌گذاری و حمایت از این قشر دارد.

وی با بیان اینکه امروز مایه غرور کشور است که بانوان با حجاب اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی ورزشی حضور دارند و به بهترین شکل ممکن عمل می‌کنند، گفت: این امر موجب شده است که نظام اسلامی در همه ابعاد به جامعه جهانی معرفی شود.

وی در عین حال با انتقاد از کسانی که نقش و جایگاه بانوان را تضعیف می‌کنند، بیان داشت: این مایه غرور ماست که بانویی جوان پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در میادین به دست گرفته و برافراشته می‌سازد. چرا باید این موضوع را تضعیف کنیم.

رئیس جمهور در پایان سخنرانی خود به معرفی گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان پرداخت و گفت: دولت به ندای نمایندگان درخصوص معرفی گزینه‌ متخصص در حوزه ورزش پاسخ مثبت داد و امروز کسی معرفی شده که از آغاز انقلاب اسلامی و از دوران شهید باهنر و شهید رجایی مسئولیت‌های مختلفی را در حوزه‌های ورزش به عهده گرفته است.

وی به نصراله سجادی گزینه پیشنهادی وزیر ورزش اشاره کرد و گفت: وی مراحل تجربی و علمی را پیموده است و استادی صاحب‌نظر، کارآزموده و پرتلاش در عرصه ورزش حرفه‌ای است.

روحانی به نقش سجادی در حوزه ورزش و توسعه آن اشاره کرد و گفت: امروزه ورزش باید از پایه و از مدارس آغاز شود و سجادی کسی است که اولین سمت خود در حوزه ورزش مدیرکل آموزش و پرورش بوده است و در این زمینه می‌تواند بارقه‌های امید را برای توسعه ورزش در کشور به ارمغان بیاورد.

وی در عین حال گفت: البته حوزه جوانان که در این وزارتخانه ادغام شده است‏، امری بخشی، میان بخشی و فرابخشی است. اما با این وجود دکتر سجادی می‌تواند در این راستا فعالیت مثبتی داشته باشد.

روحانی در پایان گفت: امیدوارم امروز آخرین زحمت ما به شما نمایندگان باشد و در پایان جلسه امروز شاهد تکمیل دولت تدبیر و امید باشیم و فعالیت‌های دولت در کنار شما نمایندگان با جدیت بیشتری صورت بگیرد تا در تمام جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی توسعه لازم را بدست آوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز