خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خبر داد:

رفع کمبود واکسن فلج اطفال در هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۱۰

در واکسن فلج اطفال تولید شده این سرم سازی اشکالاتی وجود داشت که مانع از استفاده آن‌ها شد و مجبور شدیم این واکسن را از خارج تامین کنیم که فکر می‌کنم از هفته آینده این مشکل برطرف شود.

ایلنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برطرف شدن مشکل کمبود واکسن فلج اطفال از هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " حسن قاضی‌زاده هاشمی " در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ورود واکسن فلج اطفال اظهار داشت: سفارش واکسن فلج اطفال باید از اردیبهشت ماه داده می‌شد و به رغم تلاشی که داشتیم هم‌اکنون با کمبود این واکسن مواجه هستیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مجبور شدیم این واکسن را از خارج تامین کنیم که فکر می‌کنم از هفته آینده این مشکل برطرف شود.

هاشمی علت دیگر این کمبود را وجود شبکه‌های سودجوی دارویی عنوان کرد و افزود: کشور ما سازنده واکسن فلج اطفال است و سرم‌سازی رازی آن را می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: در واکسن فلج اطفال تولید شده این سرم سازی اشکالاتی وجود داشت که مانع از استفاده آن‌ها شد و مجبور شدیم این واکسن را از خارج تامین کنیم که فکر می‌کنم از هفته آینده این مشکل برطرف شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ایران پیش از این نه ‌تنها واکسن خود را تامین می‌کرد بلکه توانایی تامین واکسن کل منطقه و حتی خارج از آن را نیز داشت، افزود: متاسفانه اکنون واردکننده واکسن شده‌ایم و در تامین برخی از واکسن ها که نیاز روز کشور است، کمبود داریم.

وی افزود: ‌در برنامه‌های وزارت بهداشت هدف گذاری کرده‌ایم که در یک دوره چهار ساله بتوانیم حداقل هفت واکسن مهم را تولید کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز