خبرگزاری کار ایران

نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت: / کامل /

طوری عمل می‌کنیم که با کسری بودجه مواجه نشویم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۵۹

مشیء اعتدال با دو قوه دیگر را همچنان ادامه می‌دهیم / چگونگی سفرهای استانی رئیس جمهور درحال مطالعه است تا هزینه سفر‌ها به حداقل برسد / برای رفاه و آسایش مردم و بهبود معیشت آن‌ها نباید هیچ گونه اختلافی داشته باشیم.

ایلنا: سخنگوی دولت یازدهم گفت: تا پایان سال طوری عمل می‌کنیم تا با کسری بودجه مواجه نشویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمدباقر نوبخت " پیش از ظهر امروز(۱۵ آبان) در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه امروز هیئت وزیران سه مصوبه داشت، گفت: مجید خدابخش به عنوان استاندار اردبیل، قاسم سلیمانیه دشتکی استاندار چهارمحال بختیاری و علیرضا جهانگیریان به عنوان رئیس سازمان هواپیمایی انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در این جلسه تأکید شد که کماکان دستگاه‌های اجرایی درخصوص اشتغال و کار افراد دو شغله با جدیت و ممانعت برخورد کنند.

نوبخت با اشاره به برخی مشاغل که نیاز به تجربه دارند خاطر نشان کرد: در مورد این مشاغل اگر دستگاهی بخواهد از افراد بازنشسته استفاده کند باید مراحل قانونی آن را برای اشتغال به کار مجدد آنها فراهم کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: در سال‌های گذشته شرایط به گونه‌ای بود که افراد به بازنشستگی زودرس نائل می‌شدند از همین رو در مورد امکان بازگشت آنها در این مورد تأکید شد.

تا پایان سال طوری عمل می‌کنیم تا با کسری بودجه مواجه نشویم

نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت به دو برابر کردن رقم یارانه‌ها و مابه التفاوت کالاهای اساسی به ویژه گندم اشاره کرد و افزود: برای اینکه قیمت کالاهای اساسی مشخص شده بویژه گندم افزایش پیدا نکند باید ما به التفاوت نرخ قبلی را ۱۲۲۶ تومان بود تا رقم فعلی ۲۴۷۷ است دولت به عنوان یارانه پرداخت کند.

وی با بیان اینکه هر چند در بودجه سال ۹۲ و اصلاحیه سقف بودجه تقلیل پیدا کرد اما دو کار مهم به انجام رسید، افزود: یکی این بود رقم مربوط به ردیف یارانه‌ها و مابه التفاوت‌ها به دو برابر افزایش پیدا کرد و از سوی دیگر مبالغی که برای پیش پرداخت طرح‌های فاینانس نیز است تا حد ۲۵ میلیارد دلار تأمین شد که ۹ میلیارد دلار طرح‌های فاینانس ظرف روزهای آینده فعال خواهد شد.

سخنگوی دولت همچنین به اجرایی شدن اصل ۴۴ اشاره کرد و افزود: براساس این اصل دولت باید از جایگاه تصدی‌گری خارج شود و حتی مدیریت را به بخش غیردولتی واگذار کند و خود در جایگاه سیاست‌گذاری باشد.

وی یادآور شد: اما عملکرد واگذاری‌ها در گذشته نشان می‌دهد که بخشی از آن‌ها به بخش خصوصی صورت نگرفته است.

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه باید این واگذاری‌ها با قوت ادامه پیدا کند، افزود: اما واگذاری نباید به بخش شبه دولتی و بلکه باید به بخش خصوصی واگذار شود.

نوبخت در پاسخ به سؤالی در مورد سرنوشت حذف سه دهک بالای جامعه از پرداخت یارانه گفت: دولت تدبیر و امید تا یک راه منطقی و مثبتی که در بردارنده منافع همه ایرانیان نباشد پیدا نکند، امکان ندارد چیزی را تغییر دهد از جمله هدفمند کردن یارانه‌ها که بسیار مهم است.

سخنگوی دولت، هدفمند کردن یارانه‌ها را با همه آحاد مردم مرتبط دانست و افزود: به همین دلیل کارگاه‌های مختلفی مشغول بررسی است و امروز بعدازظهر نیز ستاد هدفمندی یارانه‌ها تشکیل جلسه می‌دهد و بعد از رسیدن به جمع بندی کامل در این زمینه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه معتقدیم نباید برای مردم دغدغه ایجاد کنیم افزود: در کارگروه‌ها بهترین راهکار‌ها برای استفاده از منابع اتخاذ خواهد شد.

برای رفاه و آسایش مردم و بهبود معیشت آن‌ها نباید هیچ گونه اختلافی داشته باشیم

در پاسخ به سوالی در مورد روابط دولت و مجلس با مسائل پیش آمده در مورد وزارت علوم اظهار داشت: پس از مسائل به وجود آمده درباره وزارت علوم هیچ گونه اعتراضی نداریم هرچند علاقه‌مند بودیم با افراد شایسته‌ای که برای وزارت معرفی کردیم رای اعتماد می آوردیم اما عدم رای مجلس به منزله عدم توافق دو قوه مجریه و مقننه نیست.

نوبخت با تاکید بر اینکه با حفظ استقلال با مجلس همکاری می‌کنیم، افزود: همچنان به تقویت و تحکیم دولت و مجلس معتقدیم و اعتقاد داریم وجه مشترک بین این دو قوه مردم هستند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: برای رفاه و آسایش مردم و بهبود معیشت آن‌ها نباید هیچ گونه اختلافی داشته باشیم و باید به همکاری‌ها ادامه دهیم. البته این به معنای این نیست که نظرات خودمان را نداشته باشیم.

نوبخت روابط دولت و مجلس را مطلوب توصیف و ابراز امیدواری کرد که به سطوح عالیتر ارتقاء پیدا کند.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد جمع آوری امضاء برای استیضاح وزیر علوم گفت: اگر چه این غیرمنتظره است اما ملت ایران بسیار فهمیم است و وظیفه دولت نیز این است به نمایندگان پاسخ دهد.

نوبخت تاکید کرد: مشیء اعتدال با دو قوه دیگر را همچنان ادامه می‌دهیم.

نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر عملکرد دولت یازدهم تصریح کرد: رئیس جمهور به زودی مواردی را که از پیش اعلام کرده بودند به اطلاع مردم می‌رسانند.

سخنگوی دولت همچنین در مورد اشتغال به کار بازنشسته‌ها نیز گفت: قانون تعیین کرده است فردی که بازنشسته می‌شود با تایید هیئت وزیران می‌تواند اعاده به کار شود و به صورت خاص با دولت همکاری کند و این به معنی استخدام نیست.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته افراد با تجربه از عرصه خدمت گذاری در قوه مجریه محروم ماندند و یا اینکه برخی از آن‌ها فرصت را برای خدمت مناسب نمی‌دانستند، افزود: از برخی از این افراد که تعدادشان محدود است می‌توان در قوه مجریه استفاده بهینه کرد.

نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی در مورد سفرهای استانی رئیس جمهور اینگونه پاسخ داد: سفر استانی رئیس جمهور در تحکیم روابط مردمی در جهت تحکیم روابط خواهد بود. البته کیفیت سفر‌ها باتوجه به تجربیاتی از گذشته داریم باید بهتر باشد.

وی با بیان اینکه سفرهای رئیس جمهور در آینده نزدیک اجرایی می‌شود؛ خاطرنشان کرد: چگونگی سفرهای استانی رئیس جمهور درحال مطالعه است تا هزینه این سفر‌ها به حداقل برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز