خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

نمادسازی برای پایداری در تمام عرصه‌ها ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۳۵

امروز فن آوری اطلاعات در تمام دستگاه ها نهادینه شده است و دشمن در صورت کنترل آن، امکان تخریب دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش دهمین سالگرد پدافند غیرعامل گفت: مفهوم سازی و در پی آن نمادسازی، برای پایداری در تمام عرصه‌ها ضروری است.

حسین دهقان با بیان این‌که دغدغه بشر همواره تامین امنیت است، افزود: پیامدهای جنگ به عنوان مخرب ترین دستاورد بشر، در تمام ابعاد زندگی است.

وزیر دفاع گفت: بشر، برای مصونیت از تهدیدها سلاح را ساخت، اما در طول تاریخ با تغییر زندگی بشری، نگاه به تهدید و تعریف امنیت تغییر کرده است.

دهقان با بیان این‌که امروز عرصه تهدید به تمام ابعاد کشیده شده است، خاطر نشان کرد: در طول تاریخ جنگ از زمین به دریا، هوا و فضا کشیده شده و امروز دامنه آن به عرضه فضای مجازی و سایبری رسیده است.

وی با بیان این‌که جنگ سایبری جدی است، افزود: امروز فن آوری اطلاعات در تمام دستگاه ها نهادینه شده است و دشمن در صورت کنترل آن، امکان تخریب دارد.

وی با اشاره به این‌که باید به مفاهیم فرعی در پدافند غیرعامل توجه شود، گفت: اطمینان از ایمنی سازمان ها و دستگاه ها در سایه اقدامات پدافند غیرعامل یکی از مفاهیم فرعی است.

دهقان تصریح کرد: ارتقاء پایداری و همچنین ارتقاء توان رویارویی برابر عناصر تهدیدکننده نیز از دیگر مفاهیم این حوزه است.

وزیر دفاع افزود: تداوم فعالیت های ضروری، مدیریت کشور در زمان تهدیدات و کاهش آسیب پذیری های موجود به عنوان مثال تمرکز زدایی نیز از جمله مفاهیم پدافند غیرعامل است.

دهقان گفت: پدافند غیرعامل همچون دیگر طرح ها به راهبردهای مشخص نیاز دارد و باید بودجه و منابع قابل دسترسی اجرای آن فراهم شود.

وی افزود: اقدامات پدافند غیرعامل مصون سازی جامعه را نیز در پی خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز