خبرگزاری کار ایران

آخوندی با تاکید بر لزوم توقف ادامه طرح مسکن مهر:

خلق‌الله را نباید به بیابان‌ها برد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۸۷

مسکن که فقط چهار دیواری خانه نیست و مردم خدمات مختلف، حمل و نقل و روابط اجتماعی درست می‌خواهند / این طور که نمی‌شود کشورداری کرد و خلق‌الله را به بیابان‌ها برد و بعد بگوییم حالا باید به دنبال کار بیفتید.

وزیر راه و شهرسازی‌ با بیان اینکه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی قابل سکونت هست که همه آن‌ها فاقد تأسیسات زیربنایی است، افزود: اینطور که نمی‌شود کشورداری کرد و خلق‌الله را به بیابان‌ها برد و بعد بگوییم حالا باید به دنبال کار بیفتید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در حاشیه جلسه امروز صبح هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مسکن مهر گفت: این نوع خانه‌سازی به ظاهر کمک به مردم و به واقع گرفتار کردن مردم و دولت‌های آینده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این واحدهای مسکونی ساخته شده فاقد آب، گاز، فاضلاب هستند، افزود: دولت به شدت درگیر این‌ها است و تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم.

آخوندی با اشاره به اینکه همانطور که اعلام کردیم در هر صورت دولت به تعهدات در این زمینه پایبند است، افزود: حالا طرح مسکن مهر طرح جالبی هم نبوده است که سوال می‌شود متوقف می‌شود یا نه و باید متوقف شود.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: طرح مسکن مهر طرحی نیست که جالب باشد و حتماً ادامه‌اش بدهیم. اما همانطور که گفتم به تعهدات در این زمینه پایبندیم.

وی به ساخت واحدهای مسکونی مسکن مهر در جاهای نامرغوب و نامناسب اشاره کرد و افزود: مسکن که فقط چهار دیواری خانه نیست و مردم خدمات مختلف، حمل و نقل و روابط اجتماعی درست می‌خواهند.

آخوندی در پاسخ به سؤالی در مورد مطالبه بیش از مبلغ قرارداد از مردم برای مسکن مهر در برخی مناطق گفت: این طرح از پروژه‌های دولتی نیست که از دولت می‌پرسید اما تا این لحظه مقاومت کرده‌ایم تا تغییر قیمت صورت نگیرد.

وی ادامه داد: در عین حال آمار‌ها نشان می‌دهد که ۴۰ درصد تورم داشتیم از همین رو باید ببینیم که چه می‌توانیم بکنیم.

آخوندی با اشاره به اینکه تا این لحظه به پیمانکاران اعلام کرده ایم که باید به قراردادهای خود پایبند بمانند، افزود: راجع به مسکن مهر با این همه هزینه‌ای که کردیم و گرفتاری‌هایی که ایجاد شده است باید یک بار به رسانه ملی بیاییم و بحثمفصلی کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی قابل سکونت هست که همه آن‌ها فاقد تأسیسات زیربنایی است، افزود: اینطور که نمی‌شود کشورداری کرد و خلق‌الله را به بیابان‌ها برد و بعد بگوییم حالا باید به دنبال کار بیفتید.

آخوندی خاطر نشان کرد: مسکن مهر قرار بود برای طبقات کم درآمد باشد اما عملاً به نفع طبقه متوسط شد و هدف خود را در این زمینه تأمین نکرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز