خبرگزاری کار ایران

پاسخ توفیقی در مورد دلیل معرفی نشدنش به عنوان وزیر علوم به مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۶۵

در کل پرونده‌های سال ۹۰ به بعد در مورد دانشجویان ستاره‌دار رسیدگی شد که بخش اعظم آن‌ها توانستند تحصیلات خود را از سر بگیرند که تعداد آن‌ها حدود ۴۰۰ نفر است.

ایلنا: سر پرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دلایل معرفی نشدنش جهت گرفتن رای اعتماد به مجلس را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر توفیقی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد دلیل معرفی نشدنش به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: معرفی وزرای پیشنهادی از اختیارات رئیس جمهور است و ایشان تشخیص و نظر نهایی را می‌دهند و در ‌‌نهایت به مصلحت ندیدند که مرا به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود این نظر یکی از مسئولان ارشد نظام بوده است که شما به عنوان وزیر معرفی نشوید نیز گفت: از نظر بنده این مصلحت را رئیس جمهور تشخیص می‌دهد و اطلاع بیشتری در این زمینه ندارم.

توفیقی درپاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه از این به بعد در کجا مشغول خواهید شد افزود: بنده عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس هستم و در آنجا نیز به فعالیتهای خود ادامه خواهم داد.

توفیقی در پاسخ به سوال دیگری که اگر فرجی دانا نتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد شما همچنان سرپرست وزارت علوم خواهید بود افزود: در این زمینه باید به قانون مراجعه کنید که نظر قانون در این زمینه چیست؟

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری همچنین در مورد انتخاب فرجی دانا به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: ایشان یکی از منتخبین کارگروه در ستاد آقای روحانی بود و از سوابق علمی و مدیریتی شایسته‌ای دارند و مورد تایید بنده نیز هستند.

توفیقی به فضای دانشگاه‌ها در طول مدت سرپرستی خود در وزارت علوم اشاره کرد و افزود: فضای شور و نشاط و امید به دانشگاه در دانشگاه و دانشجویان در درجه اول اهمیت داشت و در این مدت فعالیت‌ها منجر به این شد که فضای خوش بینی به آینده، اعتماد به کشور، شور و امید و تحرک به دانشگاه‌ها برگردد که امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در مورد رسیدگی به پرونده‌های دانشجویان ستاره دار گفت: در کل پرونده‌های سال ۹۰ به بعد در مورد دانشجویان رسیدگی شد که بخش اعظم آن‌ها توانستند تحصیلات خود را از سر بگیرند که تعداد آن‌ها حدود ۴۰۰ نفر است.

وی تصریح کرد: در مورد پرونده اعضای هیئت علمی نیز همین مقدار درخواست داشتیم که مراحلش پیچیده‌تر است و در دست بررسی هستند. و پرونده‌های قبل از سال ۹۰ نیز مشمول رسیدگی است.

به گفته توفیقی پرونده‌های سال ۹۰ نیز در حال رسیدگی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز