خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست:

دولت مصوبه فروش پارک پردیسان را لغو کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۰۸

سن فرسودگی خودرو‌ها ۲۰ سال تعیین شد و مراکز دولتی نیز موظف شدند که خودروهای فرسوده خود را از رده خارج کنند چرا که بخش زیادی از تصادفات جاده‌ای ما مربوط به فرسوده بودن خودرو‌ها است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از لغو مصوبه اسفند سال ۸۹در مورد فروش بخشی از پارک پردیسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در حاشیه جلسه هیئت دولت با اعلام اینکه دولت امروز مصوبه اسفند سال ۸۹در مورد فروش بخشی از پارک پردیسان را لغو کرد، اظهار داشت: این پارک به عنوان یک مکان تفریحی، پژوهشی، تحقیقیاتی برای مردم تهران باقی می‌ماند. امیدوارم مطالعات تحقیقاتی و جامع در مورد این پارک که ۲۷۰ هکتار است و به مردم تهران تعلق دارد تکمیل شود.

وی با بیان اینکه پارک پردیسان با توجه به جنبه‌های استفاده عمومی و بهره برداری محققین یک اکوپارک محسوب می‌شود، گفت: امیدوارم بتوانیم شرایط خوبی را برای استفاده از این پارک محقق کنیم.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مصوبه دیگر امروز هیئت دولت اصلاح مقررات مربوط به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده بود، گفت: این امر نه تنها از لحاظ محیط زیست بلکه از نظر ایمنی نیز اهمیت دارد. مصوبه دولت درخصوص از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ضابطه‌ای است که باید در زمینه واردات و تولید خودرو‌ها مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در این جلسه سن فرسودگی خودرو‌ها ۲۰ سال تعیین شد، گفت: در این جلسه مطرح شد که حتی مراکز دولتی نیز موظف هستند که خودروهای فرسوده خود را از رده خارج کنند چرا که بخش زیادی از تصادفات جاده‌ای ما مربوط به فرسوده بودن خودرو‌ها است بنابراین این مصوبه می‌تواند در این زمینه کمک زیادی کند. امیدوارم بخش خصوصی و خودروسازان و همچنین بخشهای دولتی کمک کنند تا این مسئله حل شود.

ابتکار ادامه داد: در جلسه امروز همچنین اجازه امضای کنوانسیون میناماتا که مربوط به جیوه است از دولت گرفته شد این مسئله به پیشگیری از آلودگی‌های محیط زیست توسط جیوه کمک می‌کند امیدوارم بتوانیم در ژاپن که این کنوانسیون رسمیت پیدا می‌کند آن را امضا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز