خبرگزاری کار ایران

روحانی جزئیات جلسه مجلس و دولت را تشریح کرد؛

گزارش روحانی از تاثیر فتوای رهبری بر مقامات دنیا

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۲۸

رییس‌جمهور همچنین گزارشی از اقدامات صریح و ارزشمند دولت و نیازمندی‌های موجود و تلاش برای کنترل و مهار تورم افزایش بی‌رویه قیمت ارز و برنامه‌های مختلف کوتاه مدت و بلندمدت بعد از ساماندهی اقتصاد و گام نهادن در برنامه‌های بلندمدت در جهت پیشبرد و توسعه کشور ارائه کردند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور اولین نشست مشترک مجلس ودولت را تشریح کرد و گفت: در این نشست دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف مشترک تاکید داشتند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور مجلس، حجت الاسلام مجید انصاری افزود: در بخش دوم این نشست رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران در دو بخش سخنرانی داشتند که در بخش اول آن به مشکلات اقتصادی و مالی که دولت در آغاز کار با آن روبرو بود اشاره داشت.

وی گفت: رییس‌جمهور همچنین گزارشی از اقدامات صریح و ارزشمند دولت و نیازمندی‌های موجود و تلاش برای کنترل و مهار تورم افزایش بی‌رویه قیمت ارز و برنامه‌های مختلف کوتاه مدت و بلندمدت بعد از ساماندهی اقتصاد و گام نهادن در برنامه‌های بلندمدت در جهت پیشبرد و توسعه کشور ارائه کردند.

انصاری اظهار کرد: رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش که بخش عمده سخنرانی وی بود گزارش مبسوطی از سفرهای خارجه‌اش که ابتدا به قرقیزستان و دیدار با مقامات بلندپایه بود به خصوص روسای جمهور چین و روسیه ارائه کرد و همچنین گزارشی از حضور در سازمان ملل و اهداف سفر اخیر را بیان کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سفر اخیر رئیس جمهور که خوشبختانه به شدت مورد توجه نمایندگان قرار گرفته است، آقای رئیس جمهور گزارشی از سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها و ملاقات‌هایی که با مقامات کشورهای مختلف به خصوص سران اروپایی در سازمان ملل داشتند را بیان کرد و اینکه چهره ایران اسلامی در عرصه جهانی بسیار شکوهمند مطرح شده صحبت کردند.

وی افزود: رئیس جمهور از دستاوردهای ارزشمند سیاسی در این سفر در خصوص پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات منطقه‌ای و بین‌المللی سخن گفت.

انصاری ادامه داد: رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد که عصبانیت اسرائیل و صهیونیست ها از دستاوردهای مواضع قدرتمندانه و خردمندانه جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی عمومی در سازمان ملل بود و نشست‌ها حکایت از آن دارد که فضایی جدید از اعتماد به ایران و دولت ایران فراهم شده و تاکید و پذیرش سیاست خردمندانه جمهوری اسلامی ایران به خصوص تاثیر عمیق فتوای مقام معظم رهبری در خصوص عدم استفاده از سلاح شیمیایی مورد تاکید مقامات مختلف دنیا در ملاقات با دکتر روحانی بوده و مقامات آمریکایی گزارش مبسوطی دادند که ما امیدواریم در بخش‌های آینده بتوانند گزارش این دیدار را به اطلاع مردم برسانند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در مجموع جلسه بسیار پربار و مفید و موثر بود البته ما درصددیم این جلسات به طور نوبه‌ای هر چندماه یکبار در مجلس و دولت انجام شود تا مجلس و دولت بتوانند در فضایی دوستانه با تبادل نظر راهکارهای بهتر خدمت رسانی به مردم را پیدا کنند.

وی افزود: تعاملات خوبی روز گذشته در جلسه هیئت رئیسه مجلس که بنده حضور داشتم و چندی قبل نیز آقای نوبخت حضور داشتند، انجام شد و راهکارهای خوبی برای تعامل هرچه بیشتر دولت و مجلس در سطوح مختلف دولت و مجلس پیش بینی کرده‌ایم که امشب آقای لاریجانی نیز تاکید کردند.

انصاری گفت: ما این جلسه ارزشمند را به فال نیک می گیریم که سرآغاز تعامل سازنده بین قوه مقننه و مجریه پیش رو داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز