خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در مصاحبه با شبکه PBS آمریکا:

تحریم‌ها غیر قانونی و غیر انسانی است

کد خبر : ۱۰۷۹۵۴

مردم به برنامه گفتمان اعتدال و میانه روی رای دادند و من هم بنا دارم به عهد خود برای اجرای برنامه‌ها وفادار بمانم / همه کشورهای منطقه باید به سمت دمکراسی حرکت کنند و صندوق‌های رای و اراده مردم تعیین کننده دولت‌ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با شبکه پی‌بی‌اس(PBS) آمریکا در پاسخ به سوالی درخصوص اهداف سفر به نیویورک، گفت: هدف من از این سفر رساندن صدا و خواست ملت ایران به گوش مردم و مقام‌های کشورهای مختلف جهان از طریق حضور در سازمان ملل است و امیدواریم که در تحقق آن موفق باشیم.

به گزارش ایلنا، رییس جمهور در پاسخ به سوال مجری معروف شبکه PBS در خصوص تحریم‌های ضد ایرانی اظهار داشت: ما تحریم‌ها را اساسا غیر قانونی و غیر انسانی می‌دانیم. به اعتقاد ما تحریم‌ها راه حل درستی نیست و نمی‌تواند مشکلی را حل کند.

دکتر روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع هسته‌ای افزود: ما به دنبال راه حلی هستیم که ایران به حقوق قانونی خود برسد و همچنین اگر نگرانی‌های هم وجود داشته باشد، برطرف کنیم.

رییس جمهوری تاکید کرد: مسئله هسته‌ای، امروز به نماد غرور ملی و ایستادگی تبدیل شده است و مردم چیزی فرا‌تر از حق قانونی خود برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای نمی‌خواهند.

وی افزود: موضوع هسته‌ای همچنین نماد توسعه ملت ایران در بحثاستفاده از فناوریهای جدید و توسعه است.

رییس جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران و سوریه و حمایت از مردم این کشور گفت: دو کشور دارای رابطه عمیق و مستحکم هستند و این رابطه به زمان جنگ ایران و عراق برمی گردد و هر چند عراق یک کشور عربی بود اما سوریه در آن شرایط سخت در کنار مردم ایران بود.

وی افزود: همه باید تلاش کنند تا مردم سوریه ازاین بحران نجات پیدا کنند و همه کشورهای منطقه باید به سمت دمکراسی حرکت کنند و صندوق‌های رای و اراده مردم تعیین کننده دولت‌ها باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص انتخابات و برنامه‌های انتخاباتی خود، گفت: همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، برنامه‌هایی داشتند که به مردم ارایه کردند و من هم برنامه‌های خود را که بر اساس تدبیر و امید بود، به مردم ارایه دادم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: مردم به برنامه گفتمان اعتدال و میانه روی رای دادند و من هم بنا دارم به عهد خود برای اجرای برنامه‌ها وفادار بمانم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز