خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خوزستان مطرح کرد:

رشد یک جامعه به میزان مطالعه و کتاب‌ خوانی بستگی دارد

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۹۸۲

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب خوانی گفت: رشد و بالندگی یک جامعه به میزان کتاب‌خوانی آن جامعه بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب خوزرستان، اظهار کرد: رشد و بالندگی یک جامعه به میزان کتاب‌ خوانی آن بستگی دارد.

 وی با اشاره به اهمیت بالا بردن سرانه مطالعه در جامعه، افزود: برای بالا بردن سرانه مطالعه باید کتاب‌ خوانی به یک ارزش تبدیل شود.

استاندار خوزستان با انتقاد از سیستم آموزشی کشور، عنوان کرد: ما در مدارس یادگیری نداریم و صرفا‌ً حفظ کردن مطالب اهمیت دارد. این باعث می‌شود دانش‌آموزان از کتاب فرار کنند و خاطره خوبی از کتاب در ذهن آنها نماند.

وی با بیان اینکه در مدارس کشورهای توسعه یافته، شیوه حفظ کردن مطالب کمترین میزان را دارد، عنوان کرد: من در بازدید از برخی مدارس آنها مشاهده کردم که یک کتاب داستان یا رمان هزار صفحه‌ای را مثلاً به دانش آموز می‌دهند و از او می‌خواهند که آنچه از کتاب را فهمیده، ارائه دهد.

شریعتی با تاکید بر اینکه این مسئله به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی کمک خواهد کرد، زیرا دانش‌آموز را با کتاب مأنوس می‌کند، اذعان داشت: وقتی در مدارس، دانش‌آموزان به اجبار باید مطالب را حفظ کنند، نتیجه دلخواه را نمی‌گیرند.

وی مسئله دیگر برای بالا بردن سرانه مطالعه را فراهم کردن شرایط خرید کتاب برای شهروندان دانست و افزود: باید در بخش‌ های فرهنگی یارانه بیشتری پرداخت کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: متأسفانه یارانه‌ها در کشور ما هدف‌دار نیست؛ در کشورهای توسعه یافته به کتاب و کتاب‌ خوانی یارانه تعلق می‌گیرد اما در کشور ما اینگونه نیست.

وی خاطرنشان کرد: با اصلاح نظام آموزشی و افزایش دسترسی مردم به کتاب می‌توان فرهنگ کتاب‌خوانی را در کشور ترویج داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز