خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو اعلام کرد؛

پایداری شبکه آب و برق خوزستان در گرو استمرار کارهای ضربتی صورت گرفته است

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۹۴۳

قائم مقام وزیر نیرو در جلسه شورای انسجام بخشی مدیران وزرارت نیرو در اهواز، گفت: مجموعه اقدامات انجام شده در یک سال گذشته تاثیر خوبی بر پایداری شبکه آب و برق داشته و شرایط امسال نسبت به سال قبل بهبود چشمگیری پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ستار محمودی در جمع مدیران صنعت آب و برق استان خوزستان، اظهار کرد: هدف از این سفر بررسی اثرات پدیده گرد و غبار بر روی آب و برق استان و شنیدن راهکارهای لازم است تا آنها برای یک پشتیبانی ستادی به وزارت نیرو منتقل شوند.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه های اجرایی خوزستان برای رفع مشکلات به ویژه حوزه آب و برق همکاری لازم را داشتند، بیان کرد: همه اقشار مختلف در استان برای حل مشکلات سال گذشته همکاری خوبی را با صنعت آب و برق داشتند و باید از تمامی آنها تقدیر و تشکر کرد.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات انجام شده تأثیر خوبی داشت و شرایط امسال نسبت به سال قبل بهبود پیدا کرده است، تصریح کرد: با برنامه های تدوین شده گام به گام برای رفع مشکلات پیش آمده بر اثر گرد و غبار در صنعت آب و برق حرکت خواهیم کرد.

محمودی گفت: تا پایان شهریور ماه سال آینده از لحاظ سال آبی با تنگنا مواجه هستیم و همراهی این تنگنا در خوزستان با گرمای شدید بحث در نظر گرفتن تمهیدات خاص را جدی کرده است.

وی با اشاره به لزوم تأمین برق پایدار در کلانشهر اهواز، عنوان کرد: تأمین برق تصفیه خانه ها، ایستگاه های شتاب دهنده و پمپاژها در زمان بحران های احتمالی ضروری است، لازم است که از همین امروز تأمین برق اضطراری برای کل خوزستان با تمرکز بر اهواز از طرف شرکت های مربوطه جدی گرفته شود.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: تلاش سال گذشته همکاران در برق استان باعث شد تا بحران با سربلندی پشت سر گذاشته شود، آن اقدامات کمک کرد در شرایط فعلی تبعات گرد و خاک بر برق بسیار محدود شود.

محمودی کاهش تبعات گرد و خاک را نتیجه تعویض مقره ها، RTV کردن پست ها و شستشوی مداوم تجهیزات دانست و افزود: برای اینکه شرایط موجود را ارتقای بیشتری بدهیم لازم است که این کارهای ضربتی موثر که انجام گرفته استمرار پیدا کند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های عظیم در حوز تولید برق استان خوزستان گفت: دولت در زمینه آب و برق سرمایه گذاری های بسیار عظیمی را انجام داده که باید کامل شوند، اتمام این سرمایه گذاری بسیاری از مشکلات استان را برطرف می کند.

قائم مقام وزیر نیرو با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت انرژی های نو در کشور، یادآور شد: با توجه شرایط موجود و تجربیات پیش آمده، لازم است آینده سهم بیشتری از انرژی های خورشیدی به عنوان انرژی تجدید پذیر برای استان دیده شده و همسان سازی و هم خوانی بین انرژی برق آبی و سوخت فسیلی (حرارتی) ایجاد شود.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به ساخت دو نیروگاه مدرن کلاس "اف" در کشور با اولویت خوزستان بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی، توجه بیشتر به انرژی های تجدیدپذیر خورشیدی، استفاده از تجهیزات و مولدها و نیروگاه های جدید مانند نیروگاه مدرن و استفاده از پست های GIS برای مقابله با ریزگردها در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو برای شرکت در جلسه شورای انسجام بخشی مدیران وزارت نیرو و مدیران صنعت آب و برق خوزستان که به منظور بررسی تمهیدات شرکت های آب و برق خوزستان در مواجهه با پدیده گرد و غبار در اهواز تشکیل شده شرکت کرده و در ادامه پست ۱۳۲/۳۳کیلو ولت شهید مدافع حرم جاسم حمید را نیز کلنگ زنی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز