خبرگزاری کار ایران

با حضور قائم مقام وزیر نیرو صورت گرفت؛

کلنگ زنی فاز نخست پست ۱۳۲/۳۳ کیلوولت GIS شهید جاسم حمید اهواز

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۹۳۶

آیین کلنگ زنی فاز نخست پست ۳۳/۱۳۲ کیلوولت GIS شهید جاسم حمید (عبادی) با حضور قائم مقام وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان و جمعی از مسئولان استانی در کوی مهدیس اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، قائم مقام وزیر نیرو در این آیین افتتاح گفت: پروژه ای که امروز کلنگ زنی می شود در توزیع و زیرساخت پایدار برق نقش مهمی دارد و باید از همه همکاران شرکت برق منطقه ای و توزیع که دست در دست هم به دنیای ایجاد زیرساخت برای رفاه مردم هستند تشکر ویژه ای بکنم.

ستار محمودی بیان کرد: خوشحال هستیم که این پروژه که مسیر روشنایی هست به نام شهید بزرگوار جاسم حمید مزین شده است، کسی که در عرصه عدالت جویی و مبارزه با ستم مبارزه کردند و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز در این آیین افتتاح، اظهار کرد: یکی از نیازهای شهر اهواز و استان خوزستان توسعه زیرساخت های صنعت برق است، بر همین اساس برای سال ۹۷ استان ۳۲ پروژه را تعریف کردیم که با اجرای این پروژه ها ۲ هزار مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه برق اضافه می شود و بالغ بر ۴۵۰کیلومتر به طول شبکه انتقال و فوق توزیع استان اضافه خواهد شد.

محمود دشت بزرگ ادامه داد: مهم تر از پایداری شبکه برق، پایداری امنیت است که شهیدان برای این کشور فراهم کردند تا در یک فضای آرامش فعالیت کنیم، یکی از این عزیزان شهید مدافع حرم جاسم حمید است که برای پاسداشت رشادت های او این پست را به نام این شهید بزرگوار مزین کردیم.

وی ادامه داد: این پست در زمینی به مساحت چهار هکتار با دو دستگاه ترانس ۵۰ کیلوولت آمپر به ظرفیت جمعا ۱۰۰ مگاولت آمپر به صورت GIS کلنگ زنی می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح، متعادل کردن بارگیری ترانس های پست اهواز۲، کاهش بار از شبکه ۲۳۰ کیلوولت به میزان ۹۰ مگاولت آمپر و انتقال آن به شبکه ۴۰۰ کیلوولت، افزایش پایداری شبکه فوق توزیع، آزادسازی ظرفیت خط نورد به میزان ۱۰۰ مگالت آمپر، افزایش قابلیت مانور در شبکه فوق توزیع و بهبود ولتاژ در شهر اهواز می باشد.

دشت بزرگ زمان بهره برداری از این پست را سال ۹۸ اعلام کرد و گفت: اعتبار این پروژه بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت برق منطقه ای خوزستان بوده و تمام مراحل طراحی، خدمات مهندسی، ساخت تجهیزات و اجرای عملیات آن توسط شرکت های داخلی صورت می گیرد.

گفتنی است در این آیین افتتاح، با اهدای لوح تقدیری از خانواده مدافع حرم شهید جاسم حمید قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز