خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

تسهیلات اشتغالزایی با بهره 4 درصد ویژه روستاییان مرزنشین استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۳۱۴

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: دولت در نظر دارد با دادن وام های با نرخ ۴ درصد به روستاها و عشایر مرز نشین و با نرخ 6 درصد به سایر روستاها و عشایر کم لطفی که تا امروز در حقشان صورت گرفته جبران نماید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امروز یکشنبه 15 بهمن ماه همایش اشتغال پایدار روستایی و عشایری با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، فرمانده قرارگاه کربلا و رییس هیأت رزمندگان استان خوزستان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل امور روستایی استانداری، فرمانداران، بخشداران و جمعی از اعضای شوراهای روستایی در محل تالار امام رضا (ع) شرکت نفت در اهواز برگزار شد.

سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در این همایش با اشاره به برنامه ریزی دولت برای توسعه اشتغال روستایی و عشایری گفت: با توجه به این که روستاها مکان تولید هستند و روستاییان و عشایر عزیز ذی حق خدمت هستند و باید برای افزایش تولید ملی و ثروت اقدامات جدی انجام داد دولت در نظر دارد با دادن وام های با نرخ ۴ درصد به روستاها و عشایر مرز نشین و با نرخ 6 درصد به سایر روستاها و عزیزان عشایر در واقع کم لطفی که تا امروز در حق این بخش از جامعه صورت گرفته است را جبران نماید.

وی افزود: در همین راستا کلیه پروژه هایی که ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمد و توانایی بازپرداخت تسهیلات را می توانند به دنبال داشته باشند چه گردشگری چه صنایع دستی و یا صنایع فرآوری، صنایع تبدیلی، گلخانه ای و دامپروری های صنعتی باشند شامل اعطای تسهیلات کم بهره اشتغالزا خواهند بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در رابطه با ضمانت این تسهیلات تصریح کرد: وثیقه ای که برای این تسهیلات لازم است مکان اجرای پروژه و ماشین های که طرح نیاز دارد خواهد بود و چنانچه ارزش مکان و ماشین های پروژه جوابگوی وثیقه تسهیلات نبود سند روستایی در روستا و یا سند ملکی در روستا به عنوان وثیقه پذیرفته می شود بنابراین از این جهت بانک ها حق ندارند طلب سند شهری بکنند.

رضوی در مورد مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات عنوان کرد: مدت زمان بازپرداخت به این صورت است که سه سال نیازی نیست قسطی پرداخت کنند و به مدت ۶ سال پرداخت اقساط است که در مجموع دوره بازپرداخت ۹ سال زمان می برد.

وی در مورد اولویت بندی اعطای این تسهیلات خاطر نشان ساخت: اولویت از آن طرح‌هایی است که افراد با هم مشارکت اقتصادی داشته باشند از جمله این که افراد شرکت هایی ایجاد کنند که تعاونی یا سهامی خاص باشد و در وهله بعد روستاییان عزیزی که اهل آن روستا هستند اولویت بعدی هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهار کرد: ۳۰ درصد از اعتبارات سهم هر استان برای رقابت میان استان ها لحاظ شده است و استان‌ها تا پاییز سال آینده فرصت دارند که اعتبارات را جذب کنند و اگر نتوانند سهم ۳۰ درصد هر استان به استانی که بتوانند جذب بیشتری داشته باشد اختصاص خواهد یافت.

رضوی گفت: در حال حاضر برای استان خوزستان علاوه بر اعتبارات کشوری مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از بانک سینا و ۱۰ میلیارد تومان از بانک پارسیان برای استان خوزستان تخصیص یافته است.

وی در پایان یاد آور شد: در مقابل مردم متعهد هستیم و به هیچ وجه نباید اجازه دهیم طرح‌هایی ارائه شود که وام گیرنده بدهکار باقی بماند یا وام گیرنده پول تسهیلات را در محلی غیر از محل تعیین شده برای ایجاد اشتغال صرف نماید از این جهت نظارت جدی هم درون استان و هم در سطح کشور باید انجام شود.

همچنین در ابتدای این همایش عبدالله حسینی مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان با بیان این که روستاها خط مقدم تولید هستند گفت: این همایش در خصوص تسهیلات روستایی است که به تازگی استارت کارش خورده است که در قالب آن وام های کم بهره برای طرح های اشتغالزا تخصیص می یابد.

وی عنوان کرد: در هیمن راستا متقاضیان می توانند در با ثبت درخواست خود در سامانه جامع تسهیلات روستایی اقدام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز