خبرگزاری کار ایران

برگزاری آیین آغازین سی و ششمین جشنواره فیلم فجر استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۶۴۵

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر استان خوزستان، با نمایش فیلم ماهورا در سینما هلال اهواز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مراسم سی و ششمین جشنواره فیلم فجر استان خوزستان با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاونین این اداره کل، عوامل و دست‌ اندرکاران فیلم ماهورا، خبرنگاران و اصحاب رسانه و مردم هنردوست و فرهیخته استان خوزستان، در سینما هلال اهواز برگزار شد.

در این مراسم محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تقدیر از هنرمندان و خبرنگاران حاضر در مراسم به قرائت متن پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سینمای ایران این هنر فراگیر و مورد اقبال فراوان مردم اکنون به زبانی گویا و تاثیرگذار تبدیل شده است. سینمای ملی در کنار ترسیم تنوع فرهنگی این سرزمین تصویرگر ارزش‌ های انسانی و آرمان‌ های برخواسته از انقلاب شکوهمند اسلامی نیز هست و سینماگران فرهیخته در تمام این سال‌ها بار سنگین رسالتی سترگ را با توان خویش به دوش کشیده‌اند.

سینمای ایران با دارا بودن محتوای غنی و جذاب در ابعاد منطقه‌ای و جهانی نیز اوج گرفته و اثر بخشی آن در دیپلماسی و گفتگو با جهان امروز انکار ناپذیر است. اگر چه باید خود را در تقویت سوژه‌ های انسانی و فناوری‌ های روزآمد صنعت سینما مجهز کرد و برای نیل به این مقصود دولت وظیفه‌ای خطیر بر عهده دارد.

رویکرد برنامه محوری و پایبندی به اصل شفافیت افق روشن و چشم اندازی افتخار آفرین را در مقابل دیدگان ما ترسیم می‌کند که به پشتوانه بهره‌مندی از تجربه گران‌ سنگ سینماگران نامدار و کاردان کشور و با اتکا به توانایی و استعداد جوانان خلاق و متعهد در این عرصه می‌توانیم به آینده سینمای ایران و دستاوردهای آن بسیار امیدوار باشیم.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نوید بخش سالی پر بار، پرنشاط، امید بخش  و ارزش‌آفرین برای خانواده بزرگ فرهنگ و هنر و جامعه فرهنگ دوست ایرانی است. مایه مباهات است که همزمان با پایتخت در سایر استان‌ها و نقاطی که امکان نمایش آثار فراهم است، سیمرغ‌ های جشنواره به پرواز در آمده‌اند و آسمان پرستاره فرهنگ و هنر ایران اسلامی را طراوتی تازه می‌بخشند.

از همه دست‌ اندرکاران این رویداد بزرگ صمیمانه سپاسگذارم و پیشاپیش مراتب قدردانی و تشکر را از اصحاب سخت‌کوش رسانه در پوشش و انعکاس بهنگام جشنواره ابراز می‌دارم و امیدوارم با همراهی و همدلی جامعه سینمایی، جامعه رسانه‌ای و جامعه مخاطبان هنر هفتم شاهد رشد، پویایی، تحرک و استمرار تحول و نوآوری در هنر ارزشمند سینما باشیم.   

                                                                                         سید عباس صالحی

                                                                                  وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی

شایان ذکر است سی و ششمین جشنواره فیلم فجر استان خوزستان تا ٢٢ بهمن ماه به مدت ١١ روز در دو سینمای هلال و اکسین اهواز پذیرای مردم هنردوست و فرهیخته استان خوزستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز