خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت:

لزوم آمادگی همه جانبه برای عبور از تابستان 97

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۸۱۶

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان در جلسه شورای پایایی منطقه ای شبکه برق استان گفت: سال 97 به دلیل کاهش نزولات جوی از سخت ترین سال های صنعت برق خواهد بود و احتمال خاموشی های گسترده در این سال وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمود دشت بزرگ در این جلسه که با حضور مدیران صنعت برق خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ‌در شرایط بسیار حساسی برای صنعت برق استان هستیم و باید آمادگی لازم را برای هر پیشامدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته همه تلاشمان را کردیم تا در چنین روزهایی که گرد و غبار چندین برابر حد مجاز می شود صنعت برق استان از پایایی لازم برخوردار باشد، دیروز و امروز (29 و 30 دی ماه) نشان داده که راه را درست آمده ایم و تمهیدات اندیشیده شده، استاندارد های پایداری شبکه را در مقابل گرد و خاک بسیار افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه¬ای خوزستان وضعیت پیش آمده را همانند وقوع سیل و زلزله دانست و اضافه کرد: کارهای لازمه را ظرف مدت یک سال گذشته انجام داده ایم و عملیات مقاوم سازی نیز همچنان در حال انجام شدن است، با همه این شرایط، با توجه به شدت گرد و غبار باید همه نیروها آمادگی خود را حفظ کنند تا شبکه دچار مشکل حادی نشود.

ریاست شورای پایایی برق خوزستان در بخشی دیگر از صحبت های خود به کاهش بارندگی ها و تاثیر آن بر نیروگاه های برق آبی اشاره کرد و افزود: بحث دیگری که باید از امروز برای آن برنامه داشته باشیم تابستان سال 97 است؛ چرا که با کاهش شدید و بی سابقه نزولات جوی احتمال آن می رود که بعضی از واحدهای تولیدی سدها به دلیل ذخیره پایین آب، از مدار تولید خارج شوند و با خاموشی های گسترده ای رو به رو شویم، خصوصا در استانی مانند خوزستان که درصد قابل توجهی از انرژی الکتریکی تولید شده محصول نیروگاه‌های برق آبی است.

گفتنی است، جلسه شورای پایایی منطقه ای شبکه برق خوزستان با حضور  مدیران تولید برق آبی و حرارتی و نیز مدیران شرکت های توزیع خوزستان و اهواز برگزار شد و در آن گزارشی از شرایط حال حاضر شبکه برق در مقابل گرد و غبار، شرایط پیش رو و نیز با توجه به شرایط خاص تابستان 97، تصمیماتی اتخاذ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز