خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

همکاری و هماهنگی دستگاه های متولی در صیانت از آثار فرهنگی نتایج بهتری را رقم می زند

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۶۶۳

دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت همکاری و هماهنگی برخی دستگاه های ذی ربط با این ستاد، گفت: گسترش همکاری ها در این حوزه می تواند نتایج بهتری در جلوگیری از انتشار غیر مجاز آثار فرهنگی را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، نشست ستاد صیانت از آثار فرهنگی با حضور مهدی یزدانی مشاور وزیر و دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران استانی در محل این اداره کل برگزار شد.

مهدی یزدانی دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست اظهار کرد: حدود ١٢ سال از تشکیل این ستاد در وزارت ارشاد گذشته و در این مدت شاهد دوران پر فراز و نشیبی بودیم.

وی افزود: فعالیت این ستاد در طول سال های اخیر ادامه داشته و از جمله این فعالیت‌ ها می‌توان به جلوگیری از انتشار غیر مجاز محصولات فرهنگی و آثار مجازی که به شکل غیر مجاز توزیع می‌شود، اشاره کرد.

یزدانی با اشاره به نظر مقام معظم رهبری و اکثریت مراجع تقلید نسبت به تکثیر غیر مجاز محصولات فرهنگی، خاطر نشان کرد:  براساس این نظرات، تکثیر غیر مجاز محصولات فرهنگی در واقع  نوعی سرقت این آثار می باشد.

وی با بیان این که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با نیروی انتظامی منعقد شده، اظهار امیدواری کرد؛ با هماهنگی که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی برقرار خواهد شد، شاهد ریشه کن شدن این پدیده شوم فرهنگی باشیم.

دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این راستا باید یکی از مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به عنوان مدیر ستاد صیانت استان منصوب شود تا با همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی بتوانند در امر صیانت از آثار و جلوگیری از نشر آثار غیر مجاز عملکرد بهتری را داشته باشیم.

وی اذعان  داشت: در سال‌ های اخیر تلاش شده که تولید محتوا را به بخش خصوصی واگذار و ستاد صیانت، امنیت سرمایه‌گذاری را برای کسانی که قصد انجام کار قانونی در این زمینه دارند را تضمین کند.

یزدانی با اشاره به اهمیت جلوگیری از خروج این سرمایه‌ها از حوزه فرهنگی تاکید کرد: باید در حفظ سرمایه‌های فعلی تلاش و زیر ساخت‌ها و علاقمندی را برای انجام سرمایه‌گذاری جدید را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز