خبرگزاری کار ایران

ایجاد قبح سرقت ادبی از راه‌های مقابله با کپی رایت

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۶۵۶

مدیرکل ارشاد خوزستان گفت: وقتی ١٠٠ درصد از محتوای نمایش خانگی در تهران تولید می‌شود و در استان‌ها تولید محتوا نداریم انگیزه‌ای برای تطبیق روحی مردم با آن محتوا باقی نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد جوروند، در نشست ستاد صیانت از آثار فرهنگی با حضور مهدی یزدانی مشاور وزیر و دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: وقتی تولید محتوا در تهران انجام می‌شود چه انگیزه‌ای برای مردم استان‌های دیگر وجود دارد که از لحاظ روحی خود را با آن محتوا تطبیق دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های مقابله با کپی رایت ایجاد قبح سرقت ادبی است، افزود: باید از تمامی علما، خردمندان و اندیشمندان برای مبرهن شدن قبح سرقت ادبی مدد خواست و در عین حال قوانین سختی برای منتشر کنندگان فیلم‌های مبتذل وضع کرد.

جوروند به آمار کشفیات خوزستان در این حوزه اشاره کرد و بیان داشت: طی تفاهمنامه‌ای بین وزارت ارشاد و نیروی انتظامی تعدادی از افراد دارای مصونیت به عنوان ضابط قضایی برای کشف، مقابله و ضبط محصولات غیر مجاز فرهنگی آموزش ببینند.

وی با تاکید بر این که امحاء فیلم‌های غیر مجاز باید با برگزاری یک مراسم رسمی انجام شود، اضافه کرد: در این مراسم باید از علمای استان نیز دعوت شود تا از ظرفیت آن ها برای شفاف‌سازی نسبت به قبح این سرقت فرهنگی که حق تولید کننده را ضایع می‌کند استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: جا انداختن این مطلب که توزیع غیرمجاز یک کالای فرهنگی و خرید آن دزدی محسوب می شود خیلی مهم است برای همین لازم است روحانیان به این موضوع ورود جدی داشته باشند زیرا وقتی فردی کپی انجام می دهد گویی سرقتی انجام داده است.

وی تاکید کرد: حق تولید کننده یک اثر که زحمات بسیاری برای تولید کشیده نباید تضییع شود و دراین باره نباید تسامح صورت گیرد چرا که موجب آسیب به بخش خصوصی می‌شود.

همچنین در این نشست ناصر چنانی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که وجود این ستاد در راستای حمایت از تولیدات فرهنگی است.

وی افزود: بر اساس شرح وظایف تعریف شده در بخش تولید یا صدور مجوز فعالیت؛ علاوه بر بحث صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، بخشی هم با عنوان نظارت بر تولید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال فعالیت است.

چنانی ضمن تاکید بر ضرورت نظارت بر تولیدات فرهنگی خاطر نشان کرد: بحث نظارت بر تولید محصولات فرهنگی از ملزومات کار ما است تا بتوانیم بازار فرهنگ و هنر را فعال‌تر کنیم.

وی با بیان این که یکی از نقاط ضعف موجود نبودن یکپارچگی است، اظهار امیدواری کرد؛ با حضور پررنگ مسئولان و متولیان امر و دغدغه این عزیزان شاهد برطرف شدن مشکلات موجود باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز