خبرگزاری کار ایران

نیروگاه های خوزستان در 9 ماهه امسال 29431گیگاوات ساعت برق تولید کردند‏

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۴۴۸

معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق خوزستان گفت: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان 13196 مگاوات ساعت می باشد و همچنین برنامه تعمیرات واحد های تولیدی، کل تولید برق استان در 9 ماهه امسال 29431 گیگاوات ساعت بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مهرداد بلادی موسوی افزود: سهم نیروگاه های برق آبی از ابتدای سال تا پایان نه ماه 96 برابر 9918 گیگاوات ساعت معادل 33 درصد و سهم نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی 19513 گیگاوات ساعت معادل 67 درصد کل انرژی تولیدی بوده است.

بلادی همچنین افزود : نیروگاه های حرارتی و گازی استان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، ماهشهر و فجر هستند که در سال جاری 19513 گیگاوات ساعت تولید داشته اند که از این میزان 51 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر ) و 49 درصد توسط نیروگاه های بخش خصوصی تولید و به شبکه تحویل گردیده است.

وی اظهارداشت: نیروگاه های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 70 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند.

بلادی موسوی تصریح کرد: پیک آذر ماه سال جاری 3288 مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود 4/8 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ضمناً انرژی مصرفی در نه ماهه سالِ جاری 32111 گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود 8/6 درصد رشد مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل می باشد.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان با تقدیر از مردم شهید پرور خوزستان بابت همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی طی سالیان اخیر گفت: به منظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای کلیه مشترکان و تامین رفاه عمومی ضروری است تا استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط تمامی اقشار جامعه به طور جدی مَد نظر قرار گیرد.

وی افزود: گرچه شرکت برق منطقه ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکان در تمامی فصول سال فراهم نموده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهمترین منابع ملی کشور محسوب می شود ضرورت مدیریت مصرف برق و جا به جایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف ساعت { 20 الی 23 } به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز