خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان اعلام کرد؛

حل جدی مشکلات آب شرب و فاضلاب خوزستان تا سه یا چهار سال آینده

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۶۳۸

استاندار خوزستان گفت: با برنامه ریزی مدون مسایل آب شرب و فاضلاب خوزستان و به ویژه در اهواز و کارون در مدت سه تا چهار سال آینده بهبود پیدا کرده و اصلاح جدی در آن صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در حاشیه عملیات اجرایی سه پروژه آب و فاضلاب شهرستان کارون، اظهار کرد: رییس جمهوری در اسفند پارسال دستور بهبود، ارتقا و نوسازی سیستم آب شرب و فاضلاب خوزستان را صادر کرد و پس از آن مصوبه 15 فروردین 1396 در خصوص پنج مشکل اصلی خوزستان از جمله آب شرب و فاضلاب در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود:دولت با وجود تمامی سختی ها، اعتبارات لازم برای پروژه های آب و فاضلاب خوزستان را تامین کرده است.

استاندار خوزستان گفت: در پروژه آبرسانی غدیر تاکنون بیش از 45 کیلومتر لوله کار گذاشته شده و تا پایان سال نیز 75 کیلومتر دیگر نیز انجام می شود. 

وی بیان کرد: همچنین در حوزه فاضلاب شهرستان کارون بیش از 155 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی سه پروژه در این شهرستان بودیم.

وی گفت: این پروژه ها در درویشیه جنوبی، اسلام آباد شرقی و شهرک گل ها اجرا می شوند و در ماه های آینده نیز پروژه هایی در اسلام آباد غربی، مشعلی، زرگان و مرکز اهواز اجرایی می شود.

وی یاد آور شد: به دلیل مشکلاتی که شهرستان کارون داشت از 600 میلیارد ریالی که ازمحل اعتبارات ملی به آب و فاضلاب اهواز اختصاص دادیم، 350 میلیارد ریال آن را در شهرستان کارون هزینه می کنیم.

استاندار خوزستان افزود: همچنین کارهای فاینانس تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز با سختی انجام شد و در سال آینده نیز تمامی مشکلات و کمبودهای این تصفیه خانه برطرف شده و برنامه ریزی برای اتمام تصفیه خانه شرق در اولویت کار قرار می گیرد.

وی بیان کرد: در حوزه اصلاح شبکه ها نیز به تدریج اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته و مشکلات عمده سطح مناطق اهواز و حاشیه اهواز به زودی برطرف می شود.

شریعتی ادامه داد: ضمن عذرخواهی از مردم اهواز و شهرستان کارون انتظار می رود مدتی دیگر مشکلات این مناطق و وضعیت سخت تردد در مناطقی که عملیات اجرایی فاضلاب در آن انجام می شود را تحمل کنند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی بین سلامتی مردم و ایجاد مزاحمت برای تردد شهروندان، سلامتی آنها در اولویت است و امید می رود که این پروژه ها در مدت مشخص شده به پایان برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز