خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت:

لزوم مدیریت یکپارچه برای کانون های گرد و خاک در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۳۳۱

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان داشت: برای کنترل کانون‌ های گرد و خاک باید یک مدیریت یکپارچه در منطقه خوزستان وجود داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی‌ زاده با اشاره به بازدید استاندار خوزستان به همراه برخی اعضای شورای تامین و ستاد مدیریت بحران از کانون‌های ریزگرد اطراف اهواز، اظهار کرد: پس بازدیدی که دو سه هفته پیش به همراه مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل هواشناسی و مدیرکل زمین‌شناسی از این مناطق داشتیم به استاندار گزارشی ارائه دادیم و خواستار بازدید میدانی اعضای شورای تامین، ستاد مبارزه با ریزگردها، مسئولین شرکت‌ های منطقه‌ای و متولیان مبارزه با ریزگردها از جمله منابع طبیعی و سپاه پاسداران و جهاد نصر که در حال نهال‌کاری هستند، از این کانون‌ها شدیم.

وی با اشاره به فعال شدن کانون‌ های جدید ریزگردها در اطراف اهواز افزود: در یکی دو ماه اخیر کانون‌های ریزگرد منطقه کریت کمپ تا هور غیزانیه، شریفیه و منصوریه نیز به علت خشکسالی و دست‌کاری‌ های شرکت‌ های منطقه‌ای فعال شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: گرد و خاکی که پس از نیم ساعت به اهواز می‌رسد و هواشناسی نیز قادر به پیش‌بینی آن نیست، از این کانون‌ها منشاء می‌گیرد.

حاجی‌ زاده با اشاره به لزوم آغاز کنترل کانون‌های گرد و خاک نزدیک شهر اهواز بیان کرد: امروز منطقه به منطقه از کریت کمپ و دیگر کانون‌ها بازدید شد. با بازدید از این مناطق از نزدیک تصمیم‌گیری سریع‌تر و با دقت بیشتر انجام خواهد شد تا دستگاه‌ها و شرکت‌ های منطقه که در این قضیه وظیفه دارند توجه بیشتری در این زمینه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد: عامل اصلی فعال شدن کانون‌های گرد و خاک خشکسالی است ولی یک سری دست‌کاری‌ها در محیط زیست مثل احداث جاده‌ها نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند.

وی خاطر نشان کرد: تمهیداتی اندیشیده شده تا شرکت‌های مستقر در این منطقه مثل شرکت نفت، شرکت‌هایی که حفاری می‌کنند و شرکت توسعه صادرات گاز که در حال ایجاد خط بزرگ صادرات گاز به کشورهای همسایه است، پیوست‌های زیست محیطی را در این محدوده رعایت کنند.

حاجی‌ زاده بیان کرد: برای کنترل کانون‌های گرد و خاک باید یک مدیریت یکپارچه در این منطقه وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز