خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

اجرای کانال آبرسانی به نهال های کشت شده در کانون های فوق بحرانی ریزگرد خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۰۸۶

استاندار خوزستان گفت: کانال آبرسانی به طول 47 کیلومتر برای آبیاری نهال های کشت شده در کانون های فوق بحرانی ریزگرد ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی روز یکشنبه 24 دی ماه پس از بازدید از کانون های فوق بحرانی ریزگرد در شرق اهواز و طرح های نهالکاری گفت: بعد از حوادث زمستان سال گذشته که در نتیجه هجوم ریزگردها روی داد دولت به صورت جدی برای مقابله با ریزگردها وارد کار شد و اقدامات اساسی در دست اجرا قرار گرفت.

استاندار خوزستان افزود: بعضاً عده ای تصور می کردند این اقدامات سطحی و مقطعی هست اما دولت یک کار اساسی، ماندگار و طولانی مدت را شروع کرد برای این که ۳۵۰ هزار هکتار را طبق مصوبه ۱۵ فروردین‌ ماه امسال ظرف ۵ سال مهار نماید و به حمدالله هم اکنون مشاهده می کنید یک کانال ۴۷ کیلومتری برای آبیاری نهال های کشت شده ایجاد شده است و دارد ادامه پیدا می‌کند و آب در آن جریان دارد.

شریعتی خاطر نشان کرد: در بازدید های امروز مشکلات مختلف طرح های مقابله با ریزگردها از جمله در زمینه معارضین و مسائل دیگر را با حضور اعضای شورای تامین استان و مدیران مربوطه از نزدیک مورد بررسی قرار دادیم و همچنین روند پیشرفت کارها هم مورد ارزیابی قرار گرفت.

استاندار خوزستان ادامه داد: امیدواریم اقدامات مورد نیاز با سرعت و جدیت ادامه پیدا می کنند و ما کانون های بحرانی را تا پایان امسال بتوانیم مدیریت و کنترل کنیم و انشاءالله از سال بعد برای مهار کانون های بحرانی برنامه ریزی کنیم.

شریعتی در مورد وضعیت نهال های کشت شده توضیح داد: خوشبختانه حدود ۷۰ درصد از نهال هایی که در سال گذشته کاشته شده است سبز شده است و مشکلی نداشته و بقیه هم در همان محل ها مجددا نهال کشت می شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: دولت مسائل زیست محیطی را به عنوان یکی از اولویت های اصلی خود تعیین کرده است و با وجود همه مشکلات برای موضوع نهالکاری و همچنین آب اندازی در کانون های فوق بحرانی ریزگرد کانال آب ایجاد شده و در آن آب رها شده است.

شریعتی در پایان عنوان کرد: صمیمانه از همه مسئولان دستگاه‌های ذی ربط که به صورت شبانه روزی زحمت می‌کشند و در جهت حل مشکلات تلاش می‌کنند سپاسگزاری می کنم و به مردم عزیز خوزستان و ایران این نوید را می دهم که کار هم چنان در جریان است و ان‌شاءالله نشاط و امید و آبادانی برای خوزستان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز