خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان در آیین اختتامیه هفته پژوهش:

باید برای ایده‌‌دهندگان، افق روشنی وجود داشته باشد

کد خبر : ۵۷۵۷۶۵

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید برای ایده‌ دهندگان افق روشنی وجود داشته باشد، عنوان کرد: در شأن استان خوزستان نیست با داشتن شش درصد از جمیعت کشور و زیرساخت‌ های لازم٬ ۲.۴ درصد تعداد شرکت‌ های دانش‌ بنیان را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در طی سال های پس از انقلاب پژوهش‌ های زیادی انجام شد و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به طور عمده بر روی موضوعی تحقیق و سازمان‌ های مختلف نیز پژوهش‌ هایی انجام می‌دهند اما تعداد قابل توجهی از آن ها تنها به تحقیق ختم می‌شود.

وی افزود: این امر که موضوعی که بر آن تحقیق می‌شود، چه مشکلی را از جامعه حل می‌کند و در راستای زنجیره‌ ای که منجر به ایجاد محصول می‌شود قرار می‌گیرد یا خیر، مورد توجه قرار نگرفته است. اکنون کشور ما سیاست‌ ها و برنامه‌ های خود را اصلاح کرده و روندی را در پیش گرفته است که تحقیقات هدفمند و جهت دار شود و نیازی از جامعه را رفع کند و ایده‌ ها به فناوری و تکنولوژی تبدیل شود. 

استاندار خوزستان ادامه داد: صندوق حمایت از پژوهش و فناوری نیز این وظیفه را در راستای تجاری‌ سازی ایده‌ ها برعهده دارد. شتاب دهنده‌ ها نیز برای همین مسئله هستند. اکنون در خوزستان یکی از شتاب دهنده‌ ها راه‌ اندازی شده و قرار است دو شتاب دهنده‌ دیگر نیز با تعهد اداره‌ کل فنی و حرفه ای خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز ایجاد شوند.

شریعتی با بیان این که باید برای ایده‌ دهندگان افق روشنی وجود داشته باشد٬ عنوان کرد: در شان استان خوزستان نیست که با داشتن ۶ درصد از جمیعت کشور و زیرساخت‌ های لازم٬ ۲.۴ درصد شرکت‌ های دانش‌ بنیان را به خود اختصاص دهد و تعداد اید های ارائه شده از این رقم هم پایین‌ تر باشد.

وی تصریح کرد: یکی از علت‌ های فرار مغز ها در کشور این است که شرایط لازم برای تبدیل ایده به ثروت در اختیار افراد قرار نگرفته است و با دیدن این شرایط در سایر کشور ها دست به مهاجرت می‌زنند. اکنون استان‌ های دیگر در زمینه حمایت از ایده‌ ها و شرکت‌ های دانش‌ بنیان موفق‌ تر عمل کرده‌اند و نیاز است کارگروه پژوهش و فناوری استان بر این کار تمرکز کنند.

در پایان این مراسم از پژوهشگران و فناوران برتر استانی تقدیر به عمل آمد. در بخش غرفه‌ های برتر نمایشگاه هفته پژوهش و فن‌ بازار استان نیز غرفه‌ های دانشگاه صنعتی شهدای هویزه٬ دانشکده فنی و حرفه‌ ای شهید چمران اهواز٬ شرکت ملی حفاری ایران٬ انجمن‌ های علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و در بخش فن‌ بازار غرفه خانه‌ بازار مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز