خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

امضای تفاهم نامه آزاد راه اهواز ایذه-شهرکرد با سرمایه گذار چینی

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۵۷۰

استاندار خوزستان در جلسه انعقاد تفاهم نامه احداث آزاد راه اهواز ایذه-شهرکرد با سرمایه گذار چینی بر جذب سرمایه‌گذار خارجی جهت توسعه استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه امضای تفاهم نامه اولیه ساخت آزاد راه اهواز - ایذه - شهرکرد اظهار کرد: برای احداث این پروژه توجیهات کارشناسی و دقیقی صورت گرفته و در همین راستا هیئت دولت با ایجاد این پروژه موافق کرده است.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهر سازی با تایید این پروژه به لحاظ کارشناسی در تصویب آزاد راه اهواز- ایذه – شهرکرد توسط هیئت دولت بسیار تعیین کننده بود و از این بابت باید از این وزارت خانه نیز تقدیر و تشکر کرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: افزایش سهم دولت در اجرای این پروژه بسیار اهمیت دارد و در این راستا وزارت راه و شهر سازی این آمادگی را دارد تا زمینه‌های این اقدام را فراهم کند.

شریعتی با تاکید بر این که مشارکت دولت و نیز وزارت راه در اجرای این پروژه سهم ورود سرمایه‌گذار به طرح را افزایش خواهد داد، بیان کرد: همان طور که در مصوبه دولت برای اجرای این پروژه آمده است، مشارکت بخش خصوصی نیز جزء یکی از الزامات ساخت آن است.

استاندار خوزستان افزود: پیش از این که سرمایه‌گذاران خارجی برای مشارکت در این پروژه اعلام آمادگی کنند، با بنیاد مسکن وارد مذاکره شدیم اما به دلیل هزینه‌های اجرایی، این بنیاد از ساخت آزاد راه اهواز – ایذه – شهرکرد، منصرف شد.

شریعتی با بیان این که در نهایت برای احداث پروژه با یک شرکت چینی وارد مذاکره شدیم، عنوان کرد: بعد از ابراز تمایل این شرکت، امروز این هیئت برای بررسی و بازدید از طرح وارد خوزستان شدند و بعد از امضای تفاهم نامه اولیه به چین باز خواهند گشت تا برای آغاز عملیات، بررسی های بیشتری را انجام دهند.

وی بیان کرد: شرکت چینی که برای این پروژه به خوزستان آمده از جمله شرکت‌های بزرگ در دنیا محسوب می شود که طرح‌های عمرانی متعددی را در کشور های مختلف به سرانجام رسانده است.

شریعتی با تاکید بر این که امروز تنها یک تفاهم نامه به امضا رسیده است، گفت: برای این که این تفاهم نامه به یک قرارداد تبدیل شود، زمان نیاز است و در این مدت موارد اداری و قانونی که در این تفاهم نامه هم به آن اشاره شده است را پیگیر ی خواهم کرد تا شرایط لازم برای حضور سرمایه گذار در این پروژه فراهم شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: در اجرای این پروژه، دولت میزان ۳۰ درصد و سرمایه گذار ۷۰ درصد مشارکت مالی خواهد داشت اما وزارت راه و شهر سازی علاقه دارد تا در جریان برخی تعاملات سهم دولت در این پروژه را افزایش دهد.

وی با بیان این که ساخت و احداث آزادراه اهواز- ایذه - شهرکرد در رونق اقتصادی استان بسیار تاثیرگذار و با اهمیت است، عنوان کرد: در این خصوص امیدواریم با سرعت در روند انعقاد قرارداد، بتوانیم شاهد تحول در رونق اقتصادی استان و نیز کاهش بار ترافیکی در این مسیر باشیم.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز