خبرگزاری کار ایران

باهدف نگه داشت و افزایش تولید انجام می شود؛

سرمایه گذاری 4.3 میلیارد دلاری در مناطق نفت خیز جنوب

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۴۷۵

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به طرح های توسعه ای این شرکت گفت:​ برای توسعه 27 مخزن مناطق نفت خیز جنوب 4.3 میلیارد دلار اعتبار اختصاص و صرف اجرای پروژه های حفظ و نگه داشت تولید می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید عبدالله موسوی روز یکشنبه 26 آذر ماه در آیین بزرگداشت روز ملی حمل و نقل، اظهار داشت: از این میزان اعتبار حدود 1.7 میلیارد دلار برای اجرای طرح های توسعه ای تحت الارضی و مابقی صرف اجرای طرح های سطح الارضی می شود.

وی تصریح کرد: ​این شرکت در نظر دارد در دو سال آینده ضمن جبران کاهش طبیعی تولید، نسبت به افزایش ظرفیت تولید به میزان 341 هزار بشکه در روز بر مبنای قراردادی جدید مانند EPCF اقدام کند.

موسوی گفت: مناطق نفت خیز جنوب آمادگی دارد در قالب قرارداد های EPCF حدود 124 پروژه سطح الارضی تعریف و  اجرا و در تحت الارض نیز حدود 240 حلقه چاه را حفاری کند که نشان می دهد در آینده، استان خوزستان به لحاظ مخازن هیدروکربوری دارای ظرفیت های سرمایه گذاری زیادی است.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ادامه  از همه سرمایه گذاران، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که قابلیت کار EPC و EPCF را دارند دعوت کرد، و از این فرصت استفاده نموده و در اجرای این طرح ها که موجب رونق اقتصادی استان خوزستان و کشور می شود مشارکت کنند.

وی با گرامی داشت روز ملی حمل و نقل گفت​: ​26 آذر ماه سال روز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال 1362 مبنی بر اعزام کامیون ها به بنادر جنوب کشور و تأمین مایحتاج عمومی مردم در دوران دفاع مقدس است که بزرگداشت چنین روزی نشانه تجدید بیعت با آرمان های امام (ره) است.

موسوی افزود:​ ترابری از زمان اکتشاف صنعت نفت با این صنعت همراه بوده و در طول این مدت متناسب با بخش های دیگر پیشرفت کرده و امروز بخشی از زنجیره تولید محسوب می شود.

وی با اشاره به لزوم نوسازی و بروزرسانی ناوگان ترابری مناطق نفت خیز جنوب، افزایش سطح آموزش و افزایش ضریب ایمنی را در مجموعه ترابری مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز