خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

سهمیه استخدامی ویژه ای به مناطق مرزی اختصاص می یابد

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۹۸۹

وزیر آموزش و پرورش گفت: یک سهمیه ویژه استخدامی به مناطق مرزی اختصاص می یابد و در استخدام آیند این کار به صورت جدی دنبال می شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید محمد بطحایی صبح امروز شنبه 25 آذر در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان، گفت: همکاران من در خوزستان علی رغم شرایط سخت آب و هوایی و رفاهی هم چنان پرچم تعلیم و تربیت را برافراشته نگه داشتند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: استان خوزستان جایگاه علمای بزرگی است که تمدن ساز ایران اسلامی هستند.

وی گفت: آموزش و پرورش پل عبور از بسیاری مشکلات و رستگاری در دنیا و آخرت است و اگر بخواهیم ناهنجاری های اجتماعی را کاهش دهیم باید آموزش و پرورش قدرتمندی داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرور با بیان این که بار ها اهمیت آموزش و پرورش عنوان و تکرار شده است اما  آموزش و پرورش امروز هنوز درگیر مشکلات مزمن است، اظهار کرد: تاخیر در پرداخت حق التدریس ها،  نبود امکانات و تجهیزات و... مشکلات همیشگی آموزش و پرورش است که برای حل و برطرف کردن آن ها نیازمند تغییر در محتوی و روش آموزش و پرورش هستیم.

بطحایی تصریح کرد: روش اداره آموزش و پرورش همان روش 20 سال پیش است و  پیچیدگی های موجود طلب می کند که این رویه را تغییر دهیم و با تمرکز کمتری عمل کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر شکستن سیکل معیوب گذشته، تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش نباید به دلیل کمبود امکانات به چالش کشیده شود بلکه باید در زمینه افزایش کیفیت و پیشرفت آموزشی در برنامه ها مورد سوال واقع شود.

وی با بیان این که با اراده نمایندگان باید این سیکل شکسته شود، گفت: ما دولتی ها تا کنون اجازه ندادیم که شورای آموزش و پرورش به صورت جدی وارد عرصه برنامه ریزی و تغییر در اداره آموزش و پرورش برای رستگاری در امر تعلیم و تربیت شود.

بطحایی افزود: باید به شوراهای آموزش و پرورش اختیارات لازم داده شود تا به موازات شرایط موجود برای آموزش و پرورش برنامه ریزی کنند و لازم است تا اعتبار مورد نیاز را نیز در اختیار این شورا قرار دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در آینده کلیه منابع آموزش و پرورش اختصاصی تلقی شده و بودجه آموزش و پروش نیز استانی می شود، گفت:  از این پس شورا های آموزش و پرورش می توانند با در نظر گرفتن اولویت‌ های موجود برنامه ریزی های لازم را برای ارتقا تعلیم و تربیت در استان ها انجام دهند. 

بطحایی با بیان این که 11 منطقه مرزی در خوزستان وجود دارد، اضافه کرد: این مناطق مرزی با محدودیت های زیادی مواجه هستند و بی سوادی در مناطق مرزی یک معضل است که شاه بیت معضلات دیگر را می سازد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کاهش محرومیت در خوزستان و ریشه کن کردن بی سوادی در مناطق مرزی که تحت هجوم تهاجم فرهنگی هستند، از برنامه های مهمی است که پیش رو داریم.

وی با تاکید بر این که بچه ها 6 ساله باید حتما وارد مدرسه شوند، گفت: همه ما در وزارت آموزش و پرورش پشتیبان این موضوع هستیم و با جدیت این مسئله را پیگیری می کنیم.

بطحایی گفت: اولویت دیگر ما کمک به بحث  اشتغال در خوزستان است و لازم است که زمینه های اشتغال پایه در روستا ها و مناطق مرزی فراهم شود و انجام این کار با انجام یک طرح عملیاتی فراتر از سخنرانی صورت می گیرد و باید برای توسعه اشتغال در مناطق محروم مرزی یک برنامه قابل اجرا تدوین شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یک سهمیه ویژه استخدامی به مناطق مرزی اختصاص می یابد و در استخدام آیند این کار به صورت جدی دنبال می شود.

وی افزود: برای زائر سرای فرهنگیان نیز  زمین مناسبی در مشهد و در نزدیکی حرم تدارک دیده می شود و در آینده مقدمات ساخت زائر سرا فراهم می شود.

بطحایی با بیان این که مرکز رفاهی فرهنگیان در اهواز نیز تا سقف ١میلیارد تومان توسط وزارت تامین می شود، گفت: باید برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد تا این مرکز رفاهی تا 22 بهمن افتتاح شود. هم چنین ٥ باب هنرستان نیز در شهرهایی که در دستور کار شورای آموزش و پرورش خوزستان است ساخته می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز